|
Inlägg #1: Postat: 2007-09-13 15:42:00
|
|
Leif-Arne |
Inte har du så mycket pejling på snoskotrar inte. Vore det praktiskt möjligt, vilket jag betvivlar, så skulle nog alkolås göra nytta på såväl båtar som snoscotrar. Likaså skulle det ha betydligt mer effekt för trafiksäkerheten om traffikpoliserna fokuserade mer på alkohol än fart.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-13 16:18:00
|
|
CMO |
Jag tycker robbe har en poäng. Är det verkligen så viktigt att rädda livet på några enstaka fyllskallar som inte begriper sitt eget bästa så att alla som köper skotrar ska behöva betala, både i pengar och besvär, för ett i 99.9 av fallen onödigt alkolås. Låt Darwins lagar råda.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-13 16:24:00
|
|
CMO |
Kanske jag missförstod? Gäller det bara alkolås för de som redan åkt fast för skoterfylla.....? Framgår ej av artikeln.
Nåja, tack vare global warming försvinner väl skoterproblemen inom kort i alla fall.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-13 17:15:00
|
|
Janne B |
CMO / du kan väl ta den sista skotern till det kallaste stället på jorden om uppvärmningen skulle visa sig vara riktig.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-13 17:18:00
|
|
Janne B |
CMO Enstaka fyllon lär ibland köra på andra, stundom flera i taget. // Robbe talar bara om dödsolyckor. Men var har han skador och handikapp efter mer måttliga smällar./ Kanske Ni ska ta med er Darwin ut o montera bort alla skyddsräcken o sådant....onödigt bjäfs ;-
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-13 17:26:00
|
|
CMO |
5/ När det gäller rattfyllon skadar de ofta oskyldiga. Skoterfyllon är mest en fara för sig själva. 4/Jag trodde faktiskt att du hade en "varmare destination" i åtanke för mig.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-09-13 17:36:00
|
|
Janne B |
CMO / Kanske jag rent av gillar dig men ofta har lite svårt att förstå dig. Så då kan det bli lite besvikna repliker...När du skriver om "fyllskallar" i tvåan så vet jag inte om du skojar eller inte...Jag är en sån där mes som bara ser medmänniskor omkring mig - inte fyllskallar, tokar etc...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-09-14 10:59:00
|
|
Filippa Tsatsa |
"Gäller det bara alkolås för de som redan åkt fast för skoterfylla.....?" Självklart gäller alkolåsen på alla skotrar, om det nu blir någonting av det.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-09-14 14:39:00
|
|
Leif-Arne |
Diskussionen är förvisso i hög grad rent hypotetisk då det i praktiken är ogenomförbart på såväl snoscotrar som äldre bilar. Saknas det i fordonet avancerad elektronisk styrutrustning så blir alkolåset meningslöst.
|
| |