Hemsöborna minsann - och gratis!

Inlägg #1: Postat: 2007-09-13 01:40:00
Uno Hansson
Vid ett yrväder vid Mälaren en aprilafton omkring slutet på 1800-talet, så var det gissningsvis lite nysnö som yrde över isvakarna vid viken; eller kanske vissna fjolårslöv.

Länk: susning.nu
Inlägg #2: Postat: 2007-09-13 09:07:00
Ramona Fransson
Ja, nu ja! Men när jag var 15 år fanns inte internet och jag hade aldrig sett ett höganäskrus. På den tiden hade jag fått besöka tre klasskamraters hem. Och i min uppfostran ingick att inte peta eller pilla på det som inte var mitt. Framförallt inte röra ngt som inte var mitt. Inte ställa onödiga frågor! Bara för att nämna några få exempel.
Inlägg #3: Postat: 2007-09-13 09:18:00
Joakim Steneberg
Fast Hemöborna utspelar sig ju inte i Mälaren om man skall vara petig. Det är egentligen Kymmendö nära Dalarö, har själv seglat förbi där vi något tillfälle. De, släktingar till de som stått modell, lär fortfarande vara förgrymmade.
Disktrasa, är det en sådan där Wettex du tänker på Ramona?
Inlägg #4: Postat: 2007-09-13 10:23:00
Ramona Fransson
Ja, jag brukar köpa 5 stycken i en plastöverdragen bunt.
Inlägg #5: Postat: 2007-09-13 10:44:00
Joakim Steneberg
Jag med! Visst är dom mer praktiska än gamla tiders disktrasor? Minns dom knappt. Det är nog något lknande med böcker. Dom är vackra osv, men kan vara opraktiska, dammar osv. Även att läsa i sängen, särksilt de stora, helt omöjliga. Kanske dagens bok håller på att förändras devis?
Inlägg #6: Postat: 2007-09-13 10:44:00
Joakim Steneberg
Men jag förstår i viss mening vad du menar. Har inte sett X-pressens en f.d. tidning disktrasa dock. Är inte hela tidningen något åt det hållet? Den suger effektivt upp blasket i vardagens diskbänksrealism. Men mer är det inte...
Laddar...