Yttrandefrihet, diskriminering och kommunikation

Inlägg #1: Postat: 2007-09-11 20:21:00
Joakim Steneberg
Så jag undrar om dessa två personer eller datorer, om de nu förstått artikelns budskap. Om de därmed anser det är rimligt att "kritisera islam" genom att förolämpa dess symboler och troende, och därmed riskera allvarliga konsekvenser. I stället för att hålla sig till sakfrågorna, som destruktiv fundamentalism inom islam?
Inlägg #2: Postat: 2007-09-11 20:28:00
Joakim Steneberg
Av samma skäl så undrar jag förstås om det verkligen är acceptabelt att grovt förolämpa manligt kön i svenska media, i den omfattning som sker, och om detta verkligen skapar bättre kommunikation och förståelse mellan män och kvinnor? Det var också vad min artikel handlade om,
för de som kanske inte insett det. Eller som kanske sig på denna uppriktighet i en debatt där det är rätt lågt i tak. Utanför sourze.
Inlägg #3: Postat: 2007-09-11 20:31:00
Joakim Steneberg
"Eller som kanske IRRITERAT sig på denna uppriktighet..." skall det vara.
Inlägg #4: Postat: 2007-09-11 21:22:00
GunnarL
Jag tror nog att Du måste inse att responsen avtar efter 3-4 artiklar i samma anda. Själv tror jag att jag varit inne med åsikter på flera trådar men det är ju helt meningslöst! När jag skrivit en sak om vad jag tycker om Mohammedhundar och Lars V kommer inte ens ihåg vad han heter så frågar tråden bredvid om någon har en uppfattning om konstnären. Total förvirring! Många ord men inget intresse för andra åsikter än ens egna.
Inlägg #5: Postat: 2007-09-11 21:24:00
GunnarL
f/ Men Du skall inte klaga Joakim! Vi har en artikel inne just nu i ett angeläget ämne under titeln: "Nu får det vara nog". Ingen kommentar! På Sourze skall man numera koncentrera sig på våldtäktsmål och Linda Rosing. Eventuellt också på omskärelse.
Inlägg #6: Postat: 2007-09-11 21:25:00
GunnarL
f/ Under alla förhållanden verkar det vara trendigt att hålla sig till underlivet för att få publicitet och intresse!
Inlägg #7: Postat: 2007-09-11 21:40:00
Joakim Steneberg
Underlivet eller underligheter kanske! Manlig omskärelse, det rör sig om EN artikel, i en viktig angelägenhet. Hur viktig har jag begripit först nu genom artikel och övrig info.
Laddar...