Inlägg #1: Postat: 2007-09-11 15:56:00
|
Lars Nilsson |
Såg några minuter på matchen mellan Nigeria och Sverige. Liknande mer lytekomik än något annat. Felpass och fummel i en aldrig sinande ström. Vilket pojklag som helst skulle gjort det bättre.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-11 16:32:00
|
Leif-Arne |
1 Kolla in beachvolley för damer någon gång, om du får tillfälle Nilsson. Jag lovar du tänker inte en tanke på felpass eller fummel.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-11 16:49:00
|
Janne B |
Jag har njutit av 92 minuters damfotboll, men inte för att jag är fotbollsintresserad. Jag är facinerad av språket runt omkring, förklaringar och bortförklaringar. Glädjetjut och sorgens tårar. Att nästan lama uppstår igen.Damernas ivriga skrikande till varandra tvärs över plan. Lååånga sekunder av Tystnad. För mig var detta spel mer musik än idrott. Får man tycka så. Är det korrekt?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-11 16:58:00
|
Joakim Steneberg |
Antagligen ine om du hade haft en tonårsdotter Janne! Säkert! Det här är idrott-fotboll, inget annat för dem. Din inställning är "en manschauvinistisk nedvärdering av kvinnor" till en nivå utanför/nedanför skickligt fotbollspel! Förståeligt? Kanske!
Och jag skämtar inte!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-11 17:23:00
|
Joakim Steneberg |
Jag tittar gärna när Anja åker. För att inte tala om Sanna Kallur, wow, och enda europe bland idel afroamerikaner! När det gäller fotboll så är det inte så länge sedan det förekom hånfulla offentliga kvinnliga komentarer om "män som jagar en bit läder". Och snyftartiklar om fotbollsänkor.
Nu skall damfotbollen jämföras och "jämställas" förstås! Det blir helt absurt och faktiskt nedvärderande för tjejerna!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-11 17:58:00
|
Janne B |
Jaha, var det inte värre än så så blir det nog nån timme till då och då. Ära vare Viktoria!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-09-11 20:30:00
|
Leif-Arne |
6 Det är väl så Janne, att antigen skapar man problem åxå där inga finns, då kan tom en timma damfotboll bli problematiskt. Gör man inte det så kan man med behållning åse såväl innebandy som boxning som utövas av damer. För övrigt så tippar jag Kalmar FF som vinnare av allsvenskan.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-09-11 20:38:00
|
Joakim Steneberg |
Av någon anledning så kom jag just på att den här kommentaren skulle vara här, under detta inlägg av Lars Nilsson om 11-0 mellan Tyskland och Argentina!
-Men som någon nyligen så förnuftigt påpekat, "det krävs två för en tango". Och antagligen struntar då tyskarna i argentinarnas tango och spelar fotboll i stället. Samba kanske passar bättre för fotboll?-
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-09-11 21:05:00
|
GunnarL |
2/ Leif-Arne, Du är verkligen en sann estet - jag har samma perspektiv på beachvolleyboll. Dessa tjejer fumlar inte!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-09-11 21:07:00
|
GunnarL |
7/ Nu när KFF återgått till ett kompakt försvarsspel utan ambitioner att spela vacker fotboll är inget omöjligt! Jag ser varenda match de spelar. För ett halvår sedan medan Ari var kvar spelade de fin fotboll - nu är de tillbaka i träsket. Men jag har alltid hållit på KFF!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-09-11 21:10:00
|
GunnarL |
f/ För övrigt tycker jag att Lars Nilssons uttryck: "Släpp in männen i damfotbollen" är lite anmärkningsvärt. Om man släpper in männen på plan är det ju ingen damfotboll längre. Männen finns ju däremot vid sidan av planen i form av tränare, m.m. Men uttrycket är lite roligt.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2007-09-11 21:16:00
|
Janne B |
Jag har inte sett mkt fotboll men givetvis Kalmar FF på Fredriksskans. Jag var 20 år o ung o kär och resten får ni tänka ut själva Gunnar och Leif-Arne o Co.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2007-09-11 21:19:00
|
Leif-Arne |
Jag har tidigare varit rätt klubblös som fotbollsfan, men med tiden har jag åxå vuxit in i rollen som KFF fan. Däremot är jag fortfarande rätt likgiltig för Oskarshamn vad gäller hockeyn, har man en gång suttit och skrikigt sig hes åt Loobens konster är det svårt vara annat än FBKáre.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2007-09-11 21:25:00
|
Janne B |
Vid denna tid låg jag i VPL i Karlskrona samt gick folkhögskola i Jönköping. Jag dundrade fram på en sidvagnsmotorcykel som hette TWN. Kärlek och lite fotboll drev mig till Kalmar i två årstid.Sedan dess har Småland inte lämnat mitt hjärta. Fredriksskans tog över 10 000 åskådare....
|
|
Inlägg #15: Postat: 2007-09-11 21:29:00
|
Leif-Arne |
14 Det är nog något färre nu, tror jag. Men med tiden om alt vill väl så är en ny arena på gång. Där finns väl förhoppningar om att kanen ny arena göra underverk med Elvsborg som åxå kommer från en liten stad kanske det blir samma lýft för Kalmar.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2007-09-11 21:30:00
|
Leif-Arne |
TWN, förresten, var inte det en slags BMW klon, en cylindrig 350 cc?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2007-09-11 21:38:00
|
GunnarL |
15/ Nu är väl i och för sig Borås ungefär dubbelt så stort som Kalmar. Jag kommer nog ändå att sakna Fredriksskans lite, eftersom jag har så många bra minnen därifrån. Där såg jag min första allsvenska fotbollsmatch jag tror 1953. Kalmar-Helsingborg 0-0, och FF ramlade ur allsvenskan efter att ha lett allsvenskan vid vinteruppehållet.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2007-09-11 21:42:00
|
GunnarL |
f/ Där följde jag sedan under hela min barndom KFF i div. 2 - ibland i toppen, ibland i botten. Speciellt minnesvärda är derbyna mot Nybro, som på den tiden hade ett bra lag med tre juniorlandslagsmän. Då var Fredriksskans fullsatt. Folk satt och klängde i björkarna runt omkring för att få se matchen. När man var liten fick man på den tiden sitta på grässträngen strax innanför löparbanan så man såg allt i närbild. Det var före huliganernas tid!
|
|
Inlägg #19: Postat: 2007-09-11 21:45:00
|
Leif-Arne |
18 Man vet väl inte hur stort Kalmar kan bli om det börjar flytta in kineser en masse till Snurrom.
Huliganerna I Kalmar håller väl mest till helgdagskvällar vid Larmtorget, inte så mycket på Fredrigskans, ännu får man hoppas.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2007-09-11 22:25:00
|
Janne B |
16 LG/ Denna maskin var helt svart även sidvagnen. Kedjan var helt inkapslad. Med tre enkla handgrepp tog man bort sidvagnen o körde sen solo. Motorn var tvåcylindrig på 350 kbc. Efter ett tag upptäckte jag att den bara hade ett tändstift denna tvåtaktare, Kolvarna gick upp samtidigt och hade ett gemensamt förbränningsrum, vilket vissa tvivlat på då jag berättat. Den var på ca 20 HK. Den var lågvarvig med otrolig segdragningsförmåga.
|
|