|
Inlägg #1: Postat: 2007-09-09 22:38:00
|
|
Karin Holmberg |
Jag tog det i samma veva som ungen var 2 och i rita-på-väggen-åldern. Och hon har redan insett att det inte är okej att rita sådär, överallt, på offentliga platser, och på möbler.
Hon påpekar det jämt, då vi åker förbi klotter, kring T-banan och ute på stan.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-10 12:02:00
|
|
MLJohansson |
Tvärtom! Har man något att bidra med för att försköna samhället så UT OCH GÖR DET! Underbara exempel finns! När tågen rullar in mot centralen är graffitin längs sidorna en klassisk välkomsthälsning, och inte minst är Kommersen Loppmarknad ett exempel på hur BRA det kan bli när paragrafryttarna för en gångs skull inte säger "nejnej, för så gör vi INTE är!"
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-10 12:08:00
|
|
MLJohansson |
På www.grafitta.se finns exempel på kommersens fasad, plus många andra inslag som det borde vara hur tillåtet som helst att täcka all betong med!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-10 22:10:00
|
|
Mahria |
Detta var den dummaste artikel jag läst på länge, varför ska ungarna ha tillåtelse att förstöra andras egendom? Jag tycker att de kan måla på de väggar de själva bor inom , eller på de väggar där graffitins förespråkare bor!!!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-10 23:19:00
|
|
MLJohansson |
Jättebra idé! Mitt hus och de andra häromkring som ser exakt likadana ut skulle må jättebra av massa konstverk på väggarna! Men så fort någon börjat jobba på det så tvättas det ju bort...och sen höjs hyran...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-11 20:29:00
|
|
Mahria |
Nä hä, är det sant ? ? ?
|
| |