Ska man få stympa pojkar?

Inlägg #1: Postat: 2007-09-09 08:34:00
peno
BO och lagstiftarna resonerar bland annat så här: "Det är bättre att stympning sker under kontrolleradde former ...". Den inställningen har starkt kritiserats av WHO när läkare utfört stympningar av flickor i Afrika för att de skall slippa bli stympade med trubbiga mutsiga instrument utan bedövning.
Inlägg #2: Postat: 2007-09-09 09:19:00
Joakim Steneberg
Starka inlägg peno! Jag föreslår att du kompletterar här på sourze med ännu en artikel i ämnet, och med alla dina kunskaper. Det behövs flera åtekommande i sådana här ämnen för att man skall ha en minmala chans att förändra. Det här kan ta 20 år till i värsta fall!
Inlägg #3: Postat: 2007-09-09 09:37:00
peno
Tack för det Joakim, Jag har drivit frågan i flera år. Jag har funderat på att skriva, men jag har inte känt att många bryr sig. Gerard Holzer hade en artikel i Västerbottenskuriren för några månader sen. Inte en kommentar kom på nätet! Nu helt plötsligt skrevs flera artiklar i SVD och det kom in över 850 kommentarer! Ett fåtal postivia. För mer info, kolla in:
Länk: childrens-genital-integrity.blogspo...
Tiden kanske är kommen...
Inlägg #4: Postat: 2007-09-09 21:01:00
Daniel Wijk
Skriv på!
Inlägg #5: Postat: 2007-09-10 23:03:00
peno
Jag fick nyss ett svar från Barnläkarföreningen i frågan. Dom kunde inte förmå sig att säga nej till stympning av små pojkar. Det är väl för mycket begärt att be läkarna låta bli att använda kniv när dom har möjlighet till det.
Inlägg #6: Postat: 2007-09-10 23:14:00
Joakim Steneberg
peno, förslag. Skriv en artikel. Inte minst om dina egna erfarenheter. Jag, som intresserat mig för mansfrågor i 30 år, hade inte allt full klart för mig om detta ämne som du och Urban tagit upp. Läs igenom artikeln 30-40 gånger innan du skickar den till sourze så gör jag. Skicka den sedan vidare, eller be ev. suorze göra det. Media, organisationer som Bris RB osv, partiernas barnexperter. Om du orkar allt detta. Läkaren i SVD. Kanske EU, FN:s barnkonvention?
Kör hårt!
Laddar...