Inlägg #1: Postat: 2007-09-07 19:59:00
|
myrboa |
Inte lätt detta med livet och döden. Nää verkligen inte.Verkar som den ena är en förutsättning för den andre.Tänker att döden hör till tiden och livet hör till evigheten. Fast inte blir det lättare för det. I alla fall gillade jag din artikel, " Vi drabbas av dolda nysningar och mörka varsel, men vi ser ingen utväg och ytterst få drar slutsatsen att det denna gång handlar om människans sedan länge glömda själ." Carl Jung A-l
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-07 23:16:00
|
Sunny |
Han lät sin bror Sigfrid i Din stund på Jorden säga så här: jag vill inte ha me döen att göra! Wilhelm Mobeg skriver mycket om just döden iden boken.Man känner igen sig.Döden är ju alltid närvarande: livet är egentligen en liten nanosekundkort break i den stora djupa sömnen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-10 12:39:00
|
Inger Olsson |
Tycker det är sunt att "spela schack med döden" - när man är ung. Medvetengörandet är gott och leder till djupare insikt. Det som däremot bekymrar mig är att dagens barn/ungdomar fostras så hårt att konstant vara i f r a m t i d e n. Även skolans kunskaper ska ju vara för framtiden. Vad fan ska jag med dem till när jag är död;-
|
|