Jan Guillou vet precis vad allting handlar om

Inlägg #1: Postat: 2001-09-17 17:35:00
Lena
Kan tyvärr inte hålla med dig, tyckte artikeln var analytisk och saklig
Inlägg #2: Postat: 2001-09-17 17:55:00
elisabeth
Jag tycker att hans kolumn var mycket bra. Jag höll med om allt. Du lyckades missuppfatta det mesta. Desstom: vad vinner man på att INTE sätta till hårda klutar mot terroristerna, frågade du dig. Jo, man vinner en jäkla massa människoliv.
Dessutom: att fråga sig varför Saddam inte ger "sitt" folk sina miljarder är som att fråga sig varför kungen inte upplåter sitt slott åt de hemlösa.
Inlägg #3: Postat: 2001-09-17 18:41:00
dario
den krönikan du kritiserar tycker jag var mycket bra... tankeväckande... håller inte med dig
Inlägg #4: Postat: 2001-09-17 19:55:00
mimmi
Förresten!
Har Ni läst Fredrik Virtanens artikel? "Vem har hållit en tyst minut för
1 000 döda araber? Japaner? Koreaner? Vietnameser?"Aftonbladet 13/09
Jag skulle gärna sprida den som ströskrift!!
Jag tycker att Busch reagerar som ett skrämd djur. Attackerar. Attackerar en osynlig fiende eller en mindre terrorist grupp. Kanske han lyckas döda Osama ben Laden
Men risken finns att han skapar en ny hjälte, en martyr för andra terrorister och ungdomar som kämpar mot globalisatio
Inlägg #5: Postat: 2001-09-17 21:25:00
Jonas L
du är galen du. tänk lite, snälla tant
Inlägg #6: Postat: 2001-09-17 21:25:00
Jonas L
du är galen du. tänk lite, snälla tant
Inlägg #7: Postat: 2001-09-17 21:44:00
Juanita Zanetti
Just det, du vet jag gkömde bort det. Den autodidakta filosofen, kan du sluta prata om saker som du inte har någon som helst aning om. Du bablar så fruktansvärt mycket, till viss del, eller till hel del, har Guilliou rätt. Det skulle krävas tre tysta år för att hedra alla offer i Vietnam. Jag är inte antiamerikan utan antidig, jag tycker att det är synd att en 45 åring inte har någon som helst koll på läget.
Inlägg #8: Postat: 2001-09-17 23:55:00
Werner Grissmann
Sverigedemokraterna och Jan G. är på samma linje. Jan G varnar för att en konflikt med Arabländerna skulle bli förödande för EU därför att vi har 40 miljoner invandrade muslimer. En gigantisk femtekolonn menar Jan. Precis samma sak menar Sverigedemokraterna.
Inlägg #9: Postat: 2001-09-17 23:55:00
Werner Grissmann
Sverigedemokraterna och Jan G. är på samma linje. Jan G varnar för att en konflikt med Arabländerna skulle bli förödande för EU därför att vi har 40 miljoner invandrade muslimer. En gigantisk femtekolonn menar Jan. Precis samma sak menar Sverigedemokraterna.
Inlägg #10: Postat: 2001-09-18 01:05:00
Carola
Ramona, jag förstår din poäng men tyvärr har jag inte läst Jan G. artikel. Men jag håller med fullständigt i det du säger. Speciellt då i de två sista styckena. Jan G. har för mig alltid varit en översittartyp.
Inlägg #11: Postat: 2001-09-18 01:07:00
Carola
Ramona, jag förstår din poäng men tyvärr har jag inte läst Jan G. artikel. Men jag håller med fullständigt i det du säger. Speciellt då i de två sista styckena. Jan G. har för mig alltid varit en översittartyp.
Inlägg #12: Postat: 2001-09-18 08:02:00
SR Olsson
Tror du läser artikeln för att kunna hitta något som du sedan så "klokt" och intellektuellt kan skriva om på detta forum. Använd hjärnan och sök inte sakfel i artikeln så kanske även du ser poängen, förresten har Rolf Ekeus besökt USA och deras vapenindustri?
Inlägg #13: Postat: 2001-09-18 09:12:00
Anders Svensson
Som vanligt kan du inte se längre än näsan räcker. Lär dig analysera och tänka efter, det vore uppfriskande.
Inlägg #14: Postat: 2001-09-18 09:16:00
Anders Svensson
Sopåkaren som vägrade ha en tyst minut.Min bror är sopgubbe i Göteborg, han blev såförbannad över hyckleriet bland makthavarna i Sverige som värderar amerikaners liv högre än andra människors liv så han körde upp med sopbilen utanför Domkyrkan kl 1200 och började tömma sopor i fastigheterna runtomkring. Provocerande -Ja. Myndigheternas hyckleri är precis lika provocerande.
Inlägg #15: Postat: 2001-09-18 15:18:00
Johanna Lehto
Håller inte alls med. Guillous artikel däremot var väldigt, väldigt bra
Inlägg #16: Postat: 2001-09-19 16:05:00
Kefalonia
Jan Gulliou vet precis vad allting handlar om, men det vet inte du.
Inlägg #17: Postat: 2001-09-20 18:04:00
Roger
Guillou ska ha kritik för sin populistiska artikel. Inte med nog med att resonemanget är ologisk rent faktiskt. Dessutom är det helt fel tidpunkt att komma med beskyllningar mot USA när de helt nyligen utsatts för galna mördare.
Inlägg #18: Postat: 2001-09-21 10:28:00
Stefan Holmqvist
"Jag undrar till exempel hur Saddam.. .samtidigt som hans befolkning inte har vad de behöver."
Befolkningen behöver rent vatten, barnen behöver medicin, spädbarnen behöver kuvöser. Detta och 20 mera nödvändiga artiklar får inte Irakerna införa på grund av det av USA genomförda Embargo som orsakat hundra tusentals människors död. Det har FNs EGET jordbruksorgan FAO konstaterat.
Du kan bara inte svälja Saddam demoniseringen så lätt Ramona.
Inlägg #19: Postat: 2001-12-23 02:44:00
gilko javaherisson
jag har en fråga till dig..har du träffat saddam personligen?? har du varit i irak?? har du sett slotten??
hela din artikel är ju motsägelsefull.
vet du att saddam var en av usas bästa vänner i regionen...innan han plötsligt blev terrorist. varför störtade man inte honom efter kriget. kanske för att det ligger i usas intresse att ha kvar han vid makten. var inte så naiv.herregud det var en av de sämsta artiklarna jag läst här på sourze.
Laddar...