Bygg massor av moskéer!

Inlägg #1: Postat: 2007-09-06 10:50:00
AlfVerner
Den institutionaliserade religionen, d v s prästerskapets självpåtagna tolkning av sin respektive religion innebär med automatrik en dragning FRÅN samhällsansvar och leder med automatik till motsättningar - inte på faktiska grunder, utan som påbud av respektive religösa ledare.
Inlägg #2: Postat: 2007-09-06 10:53:00
AlfVerner
Det är helt ooootroligt att man överhuvudtaget sticker en mikorfon under hakan på en religiös ledare och ber honom svara på frågor, som om dom hade något som helst värde. Denna utomparlamentariska grupp, som utövar makt med hjälp av religiösa fantasier måste naturligtvis avvisas i en starkt statskontrollerad skola.
Inlägg #3: Postat: 2007-09-06 10:58:00
AlfVerner
Slopa alla privatskolor och kör 9-årig obligatorisk grundskola för alla barn. Utvisa/bötfäll samtliga som vägrar underordna sig detta. Bygg samhället på empiriska grunder och gör upp med religionens medeltidsambitioner.
Inlägg #4: Postat: 2007-09-06 11:02:00
AlfVerner
Bygg massor med daghem och kommunala/statliga skolor. Se till att tillgodose offentlig sektors behov. Det ska överhuvdtaget inte tillåtas att medel avsätts för kyrkor innan offentlig verksamhet är fullt finansierad.
Inlägg #5: Postat: 2007-09-06 11:08:00
peter_
Det forekommer konstiga attityder i Sverige. Igar var jag med min trearige son i lekparken. En femaring var dar med sin muslimska mamma. Han cirklade runt oss och min son trodde att han ville leka. Da borjade han saga till min son att han inte skulle folja efter honom. Det visade sig att han inte fick leka med min son for sin mamma. Vad var det???? Nasta gang ska jag fraga vederborande.
Inlägg #6: Postat: 2007-09-06 11:09:00
AlfVerner
Länge leve cykelfrämjandet. Mig veterligen har inga krig startats som ett resultat av att olika länders cykelfrämjanden har haft olika uppfattningar. Stärk därför cyklefrämjandet och bryt ner religionerna i sina murkna beståndsdelar och låt prästerna följa med ner.
Inlägg #7: Postat: 2007-09-06 11:14:00
AlfVerner
5>...hur och var utvecklas dessa värdegrunder? Vem påbjuder kvinnan att? Är det förenligt med grundlagen, den demokratiska basen? Är det barnmisshandel för inte fan är det 5-åringens uppfattning? Är det rasism? Hade det varit möjligt utan ett religiöst förtecken?
Inlägg #8: Postat: 2007-09-06 11:15:00
Janne B
Än en gång har AlfVerner deklarerat sin politiska tro. Den går bl annat ut på att tillgodose den offentliga sektorns behov, inte de enskilda människornas. Alla ska stöpas i samma form.Jag kan inte fatta varför du bor i Sverige. Du har ju fortfaranded några idealland att flytta till. Pengar har du ju inför resan.
Inlägg #9: Postat: 2007-09-06 11:17:00
AlfVerner
5>Systematiseras debatten kring detta under slaskrubriken islamafobi av de politiskt korrekta?
Inlägg #10: Postat: 2007-09-06 11:19:00
Janne B
Det går att uttrycka så här också. Du åtnjuter den svenska demokratins alla ljuvliga frukter år efter år, men skäller oavbrutet på den. // Du gör ständigt starka uttalanden om livet i kyrkorna, som du sannolikt aldrig studerat från insidan.
Inlägg #11: Postat: 2007-09-06 11:20:00
AlfVerner
9>"Alla ska stöpas i samma form" - det finns INGEN religion som inte har detta som sin första punkt. Man förkastar alla andra "läror" och hävdar sin egen som den sanna. MITT alternativ är att samhällsansvaret ska STÖPAS, respekten ska STÖPAS och att den enskildes ansvar för själva samhällskontraktet befästs.
Inlägg #12: Postat: 2007-09-06 11:23:00
AlfVerner
10>Jag ÅTNJUTER ingenting. Rätten har inte givits mig, jag har TAGIT den och kommer alltid att ta den och nådde den som hindrar mig. Det är alla med ambitioner att kränka mina demokratiska rättigheter som ska vara förbannat tacksamma att jag inte reagerar hårdare.
Inlägg #13: Postat: 2007-09-06 11:26:00
AlfVerner
10>Men jag förstår din underdogposition eftersom du är "religiös" och det finns en "Gud". Strukturen är antidemokratisk, tänkandet är antidemokratiskt, inopererat av religiösa ledare, om det sen leder till jagstärkande väckelse, eller Fosmos Knutby avgör slumpen.
Inlägg #14: Postat: 2007-09-06 11:28:00
AlfVerner
Religionen lär människorna att underkasta sig, att vara tacksamma för det som gives. T o m när helvetet brinner, som i mellanösternkrisen, så ligger folk och ber och är tacksamma mot sina gudar. På båda sidor är det Guds revansch, på båda sidor dödar man i Guds namn. Det hade inte varit möjligt att hålla igång denna konflikt utan religiös förvirring, Nordirland är ett annat exempel.
Inlägg #15: Postat: 2007-09-06 11:32:00
AlfVerner
Detta ska du koncentrera dig på Janne: "Alla ska stöpas i samma form." Det är PRECIS det som prästerna sysslar med, till skillnad från den kommunala skolan som ska lära ut ifrågasättande och kritiskt tänkande.
Inlägg #16: Postat: 2007-09-06 11:34:00
AlfVerner
"Alla ska stöpas i samma form." i Guds faderns sonens och den helige andens namn - sen är naturligtvis Påven panikslagen om muslimerna skulle få bygga en HÖGRE moské i Rom än S:t Peterskyrkan. För det är det det handlar om: MAKT, antidemokratisk makt.
Inlägg #17: Postat: 2007-09-06 11:36:00
peter_
7. Jag gissar att det kommer fran religiosa fanatikers desperata forsok att hindra barnen fran att paverkas av andra tankar och attityder.
Inlägg #18: Postat: 2007-09-06 11:57:00
Janne B
Jag lever i det demokratiska frikyrkosverige där vi skrattar åt varandras olikheter i uppfattning och uppträdande.Vi stöper inget i formar. Du nämner Knutby som handlade om sinnessjuka människor. Du talar om Katolska Kyrkan som jag ogillar lika skarpt som du. Påven är en bluff.Han är ingen ställförteträdare för någon.Han kan inte dela ut syndernas förlåtelse eller något annat. //Lunchtime
Laddar...