Bygg massor av moskéer!

Inlägg #1: Postat: 2007-09-06 10:02:00
Unto S
Förresten, Janne B. Utsikten för mig blir lite ”fattigare”. Någon kilometer bort rivs Maglarps tegelkyrka med det höga tornet. Det är den första kyrkan som rivs i Sverige, men det torde bli fler. I England lär ett tusental kyrkor nått samma öde.
Inlägg #2: Postat: 2007-09-06 10:08:00
Janne B
Du är enögd som vanligt. Det har rivits hundratals kyrkor i Sverige. Mina Frikyrkor som du väl inte räknar alls. Många har rivits av ålderskäl etc. Men andra har rivits för att de stårtt i vägen för ny stadsplanering. Minst fem stora Frikyrkor rev i Stockholm under den stora omdaningen.
Inlägg #3: Postat: 2007-09-06 10:13:00
Janne B
Jag är väl insatt i de syriska förhållandena.De kristna i Syrien står under total övervakning av den mkt effektiva säkerhetspolisen. De får verka helt på statens villkor inomhus. Någon reklam utåt får inte förekomma osv. Inte visste jag att du hyllade Syrien. Där man ärver presidentposten efter sin far. Som i Nordkorea etc. // Palestinierna terroriseras¨- ja.
Inlägg #4: Postat: 2007-09-07 08:45:00
grim
3// För att inte tala om de kristna kopterna i det muslimska egypten.
Inlägg #5: Postat: 2007-09-07 09:31:00
Janne B
I muslimska världen får kristna förekomma om de ligger nära nog platt mot marken.De får existera i slutna miljöer.Det är inte tal om att bygga nya kyrkor. // Jag vet inte om Indonesien är ett undantag!
Inlägg #6: Postat: 2007-09-07 09:34:00
Janne B
För några år sedan var det mkt tal om en kvinnliga pilot som ingick i USAs styrkor i Saud-Arabien. Inne på basen var hon en jämlike bland män. Men så fort hon gick utanför grindarna måste hon ha täckande muslimsk kvinnoklädsel....Detta är egentligen en lång historia.
Inlägg #7: Postat: 2007-09-07 10:06:00
Joakim Steneberg
De kristna lever oftast i sina områden vad jag vet. Och buddister, och hinduer Bali i sina. Däremot är det förbjudet, åtminstone offentligt, att använda kinesiska tecken i Indonesien. Men inte i Malaysia, som är samma folk, och med mycket kineiska affärsmän.
Ja det finns alltid något att hänga upp sig på för oss människor. Som kläder, eller inte kläder. En historia lika lång som långbyxans!
Inlägg #8: Postat: 2007-09-07 16:48:00
Joakim Steneberg
Jag förmodade att du kallade på mig ovan Janne? I alla fall, apropå långbyxor, könsroller och skidor.
Jag var i Geilo skidort en gång med lärarhögskolan, min sambo fick följa med. Hon fyllde år samma vecka, och vi belöt oss för att äta på ett ställe utan skräniga norska ungdomar, samt slippa kvällens "fågeldansen" mycket populär. Utan hellre äta på ett halvfint hotell så där, inget märkvärdigt alls. Men det blev kalla handen! Hon hade långbyxor, vi kom inte in!
Hände -82.
Inlägg #9: Postat: 2007-09-07 16:56:00
Janne B
Joakim/ Känn dig kallad och uppskattad även om jag reagerar lite trögt ibland. 7-8 vidgar mitt vetande.Detta media är för mig ett extra Wikipedia...du förstår nog vad jag menar. /Jag har varit ute mycket i dag/ Ja
Inlägg #10: Postat: 2007-09-07 17:05:00
Joakim Steneberg
OK Janne, jag fortsätter. Däremot är "kjol" på män föranledd på andra platser. Även i kyrkan. På en liten ö utanför Fidji, den ön där de går på glödande kol f.ö. fick jag vackert ta på mig en grå snäv kjol vid det anmodade kyrkobesöket. Där jag ombads att hålla ett tacktal för vår vistelse på ön. En kristen församling således. Med svensk man hållande tal i kjol. Bula!
Inlägg #11: Postat: 2007-09-07 19:12:00
Janne B
Var god sänd omgående färgbild till Sourzes redaktion./ Nå som jag har fattat det så kan de otaliga öarna i Indonsesien och Fillippinerna etc ha olka "färg" på närliggande öar. För ett par år sedan stod mkt i media om massiva muslimska anfall på kristna grannöar osv. Sannolikt besvades "elden".
Laddar...