Idol 2007 - Mer Gynning åt folket!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2007-09-05 12:07:00
Janne B
Ja Cim/ När jag sitter och klickar bland TV-kanalerna så ser jag ju rader av program som på ett eller annat sät avhandlar ungdomars kärleksliv, yrkesval, kamratproblem etc. Men de är avgjort inte gjorda för mig. Det finn en massa andra program i radio och TV som är mer anpassade för min generations problem och glädjeämnen. Tack för det.
Inlägg #22: Postat: 2007-09-05 12:12:00
Janne B
Men jag påstår inte att det är fel av pensionärer att se på barnprogram, det sker i stor utsträckning. Alla som har ett utbyte av ett program ska givetvis känna sig fria att titta. Må tonåringar lyssna på Filosofiska Rummet och allt vad som passar dem. Multikultur är underbart. Även om jag inte alltid förstår andras val. Nu ska jag lyss på "Klimatfeber".
Inlägg #23: Postat: 2007-09-05 12:26:00
myrboa
Det var inte personligt riktat. Utan just detta ålderstänkande i alla möjliga och omöjliga sammanhang. En vän har just fått veta att jobbet hon sökt inte gick till henne. Hon var för gammal.. 54 år!! I går fick jag höra att jag vid min ålder borde.. Som barn fick många av oss höra. "Vänta tills du blir torr bakom öronen" Det samma gällde/gäller i tonåren. När är/blir man i "rätt ålder" för jobb, för att ha något att säga osv Egentligen? Sen tror jag Janne kan svara för sig. A-L
Inlägg #24: Postat: 2007-09-05 12:30:00
Billy Butt
Cim - Jag fikar INTE på Stureplan. Jag hatar det sället lika mycket som du tycks göra... usch! Ge mig en vanlig hederlig svensk konditori anytime!
Inlägg #25: Postat: 2007-09-05 13:01:00
CimEfraimsson
Jag vet att Janne kan svara för sig själv, naturligtvis får man ändå kommentera som jag gjorde. Jag upplever det som att det är en jävla skillnad på att vara 18 och 20 i arbetssammanhang.. När jag stod upp mot idioter till chefer vid 18 fick jag sparken. Nu har jag större chans att säga min åsikt utan att för den skull få kicken.
Inlägg #26: Postat: 2007-09-05 13:03:00
peter_
Jag fikar inte heller på Stureplan. Jag brukar ibland ta en fika på Tullys på Götgatan, med min dotter, men annars så blir det bara fika på jobbet eller hemma. Kaffe är horribelt dyrt på café. Tacka vet jag Alatalos souveniraffär i Sonkamuotka. Där får man gott kaffe och en munk för 5 spänn.
Inlägg #27: Postat: 2007-09-05 13:33:00
myrboa
Har liknande erfarenheter. Har haft svårt att tiga inför uppenbara orättvisor. Vilket emellanåt orsakat en del obehag för mig. Vet hur svårt och frustrerande det kan kännas att inte bli hörd på grund av ålder.Ålders-rasism har härjat och härjar hej vilt i vårt samhälle. Att utesluta vissa personer. Att inte lyssnas på en person. Bara för att den är för gammal..för ung. Dvs inte har rätt ålder inne. Är att missa en massa erfarenheter och kunskaper. A-L
Inlägg #28: Postat: 2007-09-05 15:08:00
grim
25// Cim det är knappast någon merit att ha fått sparken.
Det kanske var din attityd det var fel på och inte din chefs?
Upp i försvarställning bara, erkänn aldrig en brist.
Inlägg #29: Postat: 2007-09-05 15:18:00
CimEfraimsson
Men har jag sagt att det var en merit eller? Vad fan är det för fel på folk. Det finns en artikel om det där, Svartjobb nånting heter den, läs den innan du uttalar dig. Fattar inte vart alla puckon kommer ifrån.
Inlägg #30: Postat: 2007-09-05 15:19:00
CimEfraimsson
Och jo, den chefen var och är en regelrätt idiot.
Inlägg #31: Postat: 2007-09-05 16:32:00
Karin Holmberg
Men Janne, Det var faktiskt med några ålderspensionärer i det här programmet i Idol. De bytte av juryn. De tänkte på DIG då. :-D :-D :-D
Nä, jag förstår faktiskt inte heller hur jag ska stå ut att titta på den här smörjan i år. Men jag kommer förstås sitta bänkad ändå?...?
Inlägg #32: Postat: 2007-09-05 16:32:00
Karin Holmberg
Alltså jag kan tycka att själva auditions är underhållande i det här programmet.
Men nu verkar det så konstlat, den här omgången, med "flopparna" -av de sökande.
Flopparna är alltså medvetet arrangerat. Förutom att det också finns de som medvetet satsar på att göra sig så usla, nördiga och urflippade som möjligt. För att få figurera i TV-rutan alltså.
Inlägg #33: Postat: 2007-09-05 16:34:00
Karin Holmberg
sen gillar jag INTE valet av programledare!!!! :-o
Inlägg #34: Postat: 2007-09-05 16:38:00
Karin Holmberg
jag gillar mjuka och sympatiska typer, och det tycker jag att de där förra var. Förra säsongens programledare, alltså!
Inlägg #35: Postat: 2007-09-05 22:20:00
Sunny
Janne o ni andra.Det beror inte bara på ålder.När man är ung är man ofra en sökare. Jag hade aldrig sett detta program som tonåring heller. Då var jag upptagen av att läsa
Shopenhauer,Hegel,
Inlägg #36: Postat: 2007-09-05 22:24:00
Sunny
forts Kierkegaard , Sartre o de andra muntergökarna!
Med åren har jag tack o lov blivit allt mera barnslig.
Men för att strunta i det mesta av dagns tv utbud behöver man inte ha någon ålder.
Inlägg #37: Postat: 2007-09-05 22:27:00
Sunny
CIM. Ökad ålder betyder bara att man åldras: bara just det!
Är man inskränkt o korkad som ung blir man inte automatiskt klokare med åren utan det kan slå precis tvärt om: Man gör sig ännu mera instängd för yttre impusler.
För att få livserfarenhet krävs att man vågar leva fullt ut o att man vill lära av andra för alla kan lära ut någonting till dig om du bara letar.
Inlägg #38: Postat: 2007-09-05 22:29:00
Sunny
Janne. Jag tycker dock att man blir lite kräsnare med åren: tiden är inte oändlig o jag vill inte kasta bort flera timmar på en dålig bok längre.
Eller ett likgiltigt tv program
Inlägg #39: Postat: 2007-09-06 11:44:00
Janne B
Ja så är jag också. Allt mindre TV och jag sorterar mitt radiolyssnande. I dag blir det mkt Pavarotti förstås. Kierkegaard och Hegel läste jag en del i 20 årsåldern annars är nog min bildning lite tunn. Kan inte förstå hur du orkat o hunnit.
Inlägg #40: Postat: 2007-09-06 11:46:00
Janne B
31 Karin Tack att du försöker trösta mig i livets svåra stunder ...;-
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...