Inlägg #1: Postat: 2007-09-05 14:33:00
|
Inger-Sofia |
Det var en allvarligt rolig artikel,som sätter våra feltankar i focus.Är själv singel.Får ofta höra den ena efter den andra komentaren, av fördomar, som för mig, nu handla mer om,att ha åldern på fel planhalva, så att säga.Det där med draken,var klokt .Nu är dom som många och har ömsat skinn och det finns ingen, som kan hjälpa,vägleda de unga att indentifiera den nya klädedräkten,som drakarna nu bär.Ingen såg,har förstått att dom ömsat skinn .k.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-05 15:46:00
|
myrboa |
Oj en så tankeväckande artikel. Kanske har många människor tröttnat på att leta utanför sig själva efter lycka, trygghet, kärlek, beskyd osv.. Och mer och mer börjat söka på närmare håll. Dvs i vårt inre. Kanske en del av singellivet beror på just detta.Kan inte ha varit så lätt för männen heller, att försöka leva upp till "prinsrollen" Nu satte du fart på mina tankar. Kul som sjutton. A-L
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-05 23:30:00
|
mintcar |
Även om jag själv som man har upplevt en lika lång singelperiod så skulle jag vilja definiera just "prinssyndromet" som ett ytterst kvinnligt problem. Nästan alla kvinnor i min omgivning lider av det. Min mor, min syster, singeltjejer i min bekantskapskrets och, som jag misstänker, tjejen jag vill kalla min flickvän.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-06 14:21:00
|
Rogntudju |
Intressant och läsvärd artikel. Men "prins"...? En prins är en prins och förblir nog en prins. Kanske "kronprins" vore bättre... så att hon får del av kungariket och allt som därtill hör, så som mytens drömprins utlovar. ;-
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-07 07:51:00
|
Banestyrelsen |
Det finns alltid någon som är lika kåt som du är ful. Initierar man aldrig bör man inte bli förvånad när man får sova ensam. Killar lär sig detta i tonåren, ej tjejer tydligen, och det får de sota för senare när bio.klockan börjar ticka. Extremt höga krav A dåligt självförtroende B är en alltför vanlig kombination bland kvinnor och resulterar ofta i ett destruktivt beteende i parförhållanden.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-07 16:49:00
|
Mysan |
Män vill ha aex och kvinnor känslor.Den ekvationen går för det mesta inte ihop.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-09-07 22:57:00
|
Sunny |
Man kan få kyssa många grodor innan man hittar sin prins.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-09-08 12:35:00
|
isglöd |
Vad får oss att tro att det finns någon, som är perfekt för oss när vi aldrig ser oss själva, som perfekta? Kan något någonsin bli perfekt? Sagorna är vackra, jag vill vara i dem, men jag befinner mig i verkligheten.
|
|