Måste man vara tråkig för att man blivit vuxen?

Inlägg #1: Postat: 2007-09-05 16:37:00
Leif-Arne
Nog tror jag du övertolkar en smula. Visst får man väl vara hur kreativ man vill som vuxen, men samtidigt har man ett ansvar att försörja sig själv och så småningom även andra små medborgare. Genom att leverera arbetsinsatser som någon är beredd betala för kan man försörja sig t.ex. Vill ingen köpa mina pärlalster så innebär det att jag får vara kreativ på min fritid. Inget konstigt alls med det.
Inlägg #2: Postat: 2007-09-05 16:59:00
isglöd
Det handlar inte om att jag förväntar mig att få betalt för det jag gör, för jag är kreativ för min egen skulle och för att jag mår bra utav det, men jag känner ändå att människor i min omgivning inte tycker det är okej att man "slösar" sin tid på sådant.
Inlägg #3: Postat: 2007-09-05 17:29:00
myrboa
För egen del gillar jag starkt när kreativiteten flödar innom mig. Kreativiteten är ett fantastiskt verktyg/hjälpmedel innom alla områden i livet. I matlagningen.I skrivandet. I talandet.I kärleken osv. När kreativiteten är tyst, då känns "saker o ting" svårare att utföra. Sen vill jag tillägga något som jag sagt tidigare. Det finns gott om människor som vill förminska andra. Låt dom inte lyckas! Fortsätt du att vara kompis med kreativiteten. A-L
Inlägg #4: Postat: 2007-09-05 17:47:00
Ramona Fransson
Vuxen är 18 år enligt svensk lag. Men vad betyder det egentligen?Det betyder att du ska ta ansvar för ditt liv och kanske andras barn men annars kan du göra vad du vill. Kanske inte alltid det allra roligaste, att vara vuxen, men man blir inte gladare än vad man gör sig, oavsett hur gammal man är. Så le tills du kroknar.
Inlägg #5: Postat: 2007-09-06 07:15:00
Inger-Sofia
Hej,Ge makten till dig själv, att vara den du är-överlåt den inte på andra.Njut av livet och ditt kreativa flöde.Ett säger jag dig-det blir aldrig tråkigt,ensamt,kärleksfattigt.När motgångarna står vid din dörr,blir kreativiteten din vapendragare och vän,som gör, att även,när det är jobbigt-håller den dig levande vid liv, och ger dig ideer/utvägar att ta till.Du blir aldrig rådlös,med fantasin och kreativiteten ,som ineboende.kram.
Laddar...