|
Inlägg #1: Postat: 2007-09-03 15:25:00
|
|
Franklin |
För övrigt så talas det tyst om de falska anmälningar som sker från kvinnor som enbart vill hämnas eller som ångra sina fylleknull. Fler och fler fall har dykt upp den senaste tiden där unga kvinnor ljugit, hittat på och överdrivit. Dessa kvinnor borde enligt min mening straffas mycket hårt. Helst med fängelse.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-03 15:28:00
|
|
Franklin |
En man som anklagas för våldtäkt är i det närmsta rättslös. Kvinnans ord väger oerhört tungt och hon får omedelbart reflexmässiga sympatier från omgivningen. Männen döms omedelbart i omgivningens ögon. Att kvinnor kan ljuga, vara hämndlystna, elaka eller rakt igenom onda blundas det för. Kvinnan är alltid offret av tradition, mannen förgriparen. Detta oavsett hur verkligheten ser ut.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-03 15:57:00
|
|
anneskaner |
Franklin jag anser inte att kvinnor skall dömas annorlunda än män inom domstolsväsendet. En väninna till mig fick 5 år för dråpförsök så det har ändrats en del tro mig.
Men procenten som ljuger är trots allt ganska liten.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-03 16:16:00
|
|
Franklin |
"Men procenten som ljuger är trots allt ganska liten". Hur vet du det?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-03 19:20:00
|
|
anneskaner |
nej självklart skall vi misstro kvinnorna, alla barnhemsbarn som vittnar om sin barndom och självklart lita på alla män som förnekar etc..vi skall misstro barn som utsätts som vetlandafallet, Silverfisken mfl
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-03 23:22:00
|
|
Daniel Wijk |
anne: Det var inte så han sa alls. Du debatterar med en väldigt dålig stil. Kan du inte bättre så är du inte värd att debattera med alls.
|
| |