|
Inlägg #41: Postat: 2007-09-03 09:02:00
|
|
Inger Olsson |
Sammanfattningsvis är ju denna sexfixering, "ytan," i praktiken mer omfattande. Den visar sig även i vårt förhållande till pure nyfikenhet, tiden, tänkandet, drömmar, mål och döden.
För att inte tala om hur få riktiga reportage det finns! Så nu vet du varför jag inte läser "pressen" ;-
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2007-09-03 09:07:00
|
|
Joakim Steneberg |
35/36 Justin Case, mot vem riktar du dit kryptiska utfall?
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2007-09-03 09:18:00
|
|
Inger Olsson |
Svar 31 Alice Miller tog upp detta redan på 80-talet i sina böcker och tystades. Av vem? ;-
Inom rätts- psykiatrin vet man mycket väl om pojkar som "hunsats" f ö ett mycket snällt ord i sammanhanget av mödrar och vilka oundvikliga konsekvenser det får.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2007-09-03 09:34:00
|
|
Mysan |
Jepp många män som bor hemma h os mamma.Antingen blir de impotenta eloler transor liv sfarligt!
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2007-09-03 09:36:00
|
|
Joakim Steneberg |
Feministen, i dess ursprungliga "kvinnopositiva" betydelse Doris Lessing har ju beskrivit vilken vämjelse hon kände vid besök i en skolklass. Hur lärarinnan ensidigt kritiserade de skamsna pojkarna och daltade med flickorna som "satt i skolbänkarna och belåtet kråmade sig". Lessings ungefärliga ord Men vart tog dina artiklar på sourze vägen I.O.? Jag läste dem!
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2007-09-03 10:06:00
|
|
Inger Olsson |
J S Tackar för att du läste dem. Jag är inte den enda verksamma skribenten/författaren som har tagit bort texter. Så du vet. Även om tanken med Sourze var god från början så betraktas inte sajten som helt "rumsren". Och det blir ju inte bättre med en svag redaktion?
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2007-09-03 10:07:00
|
|
Inger Olsson |
Nå, eftersom jag faktiskt kan bada i samma flod 2 gånger flodväggen antas vara kvar ;- är det väl inte omöjligt att jag åter skriver här. Och tar bort det sen! Man vet ju inte vad man kan komma att använda sina texter till framöver, eller hur? Sen kan man beundra t ex Steno, som alltid finns kvar här.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2007-09-03 11:26:00
|
|
Joakim Steneberg |
46/47 Jaha I.O... host...Vi hoppas på nya bidrag från dig. Och det kanske blir tillfällen att återkomma till dessa ämnen i 46/47? Just nu håller jag på med en sak som jag räknar med skall uppenbara sig här i veckan!
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2007-09-03 16:07:00
|
|
angus |
Efter en lång dag på jobbet med mycket problemlösning ser jag hur Herr Steneberg vid omnämnandet av min artikel givetvis måste tillägga något ytlig dock jag tror inte det skulle vara möjligt att bjuda Herr Steneberg på middag utan att han skulle nämna vilken krydda som saknas, måste du säga något negativt i allt vad du skriver ?
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2007-09-03 16:20:00
|
|
Joakim Steneberg |
Äh angus! Måste du lägga något negativt i mina förvisso ofta kritiska kommentarer var gång? I stället för att behandla sakfrågan? Både som gäst och värd är jag artig, men på restaurang har jag klagat ibland. Och i skyttegravar skall man inte spara på krutet!
Jag anser alltså att din artikel tar upp ett mycket relevant ämne, men bara skummar på ytan! Läs gärna min artikel "Vem skyddar våra söner."
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2007-09-03 16:27:00
|
|
Joakim Steneberg |
mysan "För att inte tala om att sex är det enda som intresserar män inget mer.bara töm och glöm.Porrindustrin,våldtäkterna flödar sex... bara ha vanligt in ut och inget oral inget fråga kvinnan .vill ha tahi brudar elelr hor klädsel i sängen för att tända.Idag bryr sig ingen om någon annan och bar om sin utlösning.
angus: "Tyvärr är det sant som du säger"
Det är vad saken gäller, som jag reagerade på från början. Är det sådan krydda du tycker hör hemma i en seriös debatt?
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2007-09-03 16:46:00
|
|
angus |
I svar 5 och 6 försökte jag förklara för dig vad jag ställde mig bakom, I fortsättningen får jag tydligen skriva, jag delar vissa av dina åsikter. Jag hade ingen aning att jag inom 6 minuter skulle behöva försvara min person.
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2007-09-03 16:47:00
|
|
angus |
Jag har förblindats tidigare av din vältalighet och glömde det viktigaste nämligen att inlärningsförmåga inte är detsamma som intelligens
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2007-09-03 16:49:00
|
|
angus |
Inger Olsson om du ite anser att sidan är rumsren nog för dina texter vore det snällt om du avstod från komentarer också
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2007-09-03 17:58:00
|
|
Justin Case |
42/ Bullseye
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2007-09-03 18:18:00
|
|
Joakim Steneberg |
52/53 Men angus, jag har inte ifrågasatt din person, utan bara att du så tydligt accepterade hela kryddan från mysan till din artikel! En krydda som gav mig en dålig eftersmak i munnen.
Jag går aldrig till personangrepp. Medan du här blandar in resp. bort ev. "vältalighet och intelligens", vilka väl inte riktigt har med saken att göra? Utan argumenten. Men vi kanske skall gå vidare?
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2007-09-03 20:00:00
|
|
angus |
Tack gärna
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2007-09-03 21:50:00
|
|
Inger Olsson |
Angus: jag svarade på J S fråga. Du ska ju dessutom ha i minnet att a l l a texter inte är lika. Det kan finnas skäl, som i o f s du kanske inte förstår. Men du: jag avstår mer än gärna från att kommentera dina artiklar.
|
| |