Sex, sex och åter sex

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2007-09-02 12:28:00
Joakim Steneberg
Nu lämnar jag det här ämnet, åtminstone tills i kväll. Har annat att syssla med än folks fördomar som de inte ens kan förklara eller debattera ordentligt om! Som frågan: OM just svenska "jämställda" män är sådana, vad beror detta på?
Tack för ordet!
Inlägg #22: Postat: 2007-09-02 12:37:00
angus
Kommer tyvärr inte att ha tid ikväll, måste söka efter kvinnor med truckort då många företag i skåne idag vill ha dessa p g a deras nogranhet, Men tack ändå
Inlägg #23: Postat: 2007-09-02 14:36:00
Inger Olsson
Angus: Jag kan som kvinna inte identfiera mig med Mysan och hennes privata erfarenheter, vilka förefaller vara sorgliga. Men hur kommunicerar vi, inte bara i ord?
Jag har också pratat med kvinnor, som i stort uppfattar svenska män som bra, även i sängen.
Inlägg #24: Postat: 2007-09-02 14:36:00
Inger Olsson
Jag rör mig också i nöjeslivet, "ännu matar jag inte duvorna", och ser ofta hur starkt berusade och aggressiva kvinnor däremot beter sig mycket uselt mot män, använder de som sexmaskiner, och dessa vågar inget säga - då får kvinnor dem utslängda!
Inlägg #25: Postat: 2007-09-02 14:39:00
Inger Olsson
Sen tycker jag inte J S ställde orimliga frågor. Är det b a r a männens fel om en kvinna inte blir lycklig? Är hon alltid oförmögen, ett offer och har inget ansvar för sitt e g e t liv? För män som Billy Butt anser han att det är mannen som är jägaren. Han har skrivit artikel. Kort: för mig måste det vara kvinnan som socialbiologiskt är "jägaren". Hennes val - eller 0 val - blir alltså mycket avgörande för henne. För att inte tala om i kärlekens samspel.
Inlägg #26: Postat: 2007-09-02 14:40:00
Inger Olsson
Sen: på många av våra skolor kommer vuxna sexfixerade från Ungdomsmottagningar och ska prata om kärlek - alltså klinisk sex - och delar ut kondomer, fast dessa knappt blommande glina har frågat och vill veta. Gå ner en måndag på Ungdomsmottagning, se och begrunda. En tjej under 15 år kan få abort också utan föräldrar ens vet något.
Inlägg #27: Postat: 2007-09-02 15:00:00
Sunny
Mysan: Du verkar ha haft rejäl otur med dina män???Förutom de 2 som våltagit mig o några skitstövlar som jag avvisade ganska fort så har de män jag träffat varit underbara!
Har jag bara haft tur o du bara otur? Eller söker vi olika saker hos män???
Inlägg #28: Postat: 2007-09-02 16:50:00
angus
Inger Olsson Jag kan verkligen hålla med dig om att kvinnor på senare tid visat både våldsamt och otrevligt beteende mot män i utelivet men tycker du inte att det i dessa fall verkligen uppmärksammas direkt i media, sen undrar jag vilka frågor JS ställde som du tycker att jag borde besvara, jag ska göra mitt bästa
Inlägg #29: Postat: 2007-09-02 16:51:00
angus
Sunny tycker du att du har haft tur med det register du skriver.
Inlägg #30: Postat: 2007-09-02 16:53:00
angus
Inger, om dessa så knappt blommande glina inte behöver info varför behöver de då abort ?
Inlägg #31: Postat: 2007-09-02 23:12:00
Joakim Steneberg
15, 20, 28 Jag kan svara, gå tillbaka och kolla själv! Jag har påpekat det jag ser som inkonsekvens och diskriminering i dina påståenden. Beträffande sexualiseringen av det offentliga så har jag tagit upp det, t.ex i "Vem skyddar våra söner?"
Länk: sourze.se
Hunsade pojkar kan utvekcla till våldsamma män, vilket dagens könspolitik vägrar inse/erkänna.
Inlägg #32: Postat: 2007-09-02 23:13:00
Joakim Steneberg
Jag har också tagit upp kärleken i flera av mina artiklar. Väntar än på löpsedelsrubriken "Så vill svenska män bli älskade!"!
Man kan nedvärdera vilka artiklar som helst i termer som "skyttegravskrig", som miljö, pedagogik, religion m.fl. vilka jag också deltagit i med kommentarer.
Men akta dig angus om du hellre vill stå mellan skyttegravarna! Du kan bli beskjuten från båda hållen!
Inlägg #33: Postat: 2007-09-02 23:27:00
Joakim Steneberg
För säkerhets skull: Det är alltså inte alls grundtanken i din artikel något ytlig dock jag vänder mig mot! Utan ditt stöd för kommentaren längst upp och ditt vidare resonemang!
Inlägg #34: Postat: 2007-09-02 23:34:00
Sunny
5 Det gör vi väl alla ibland:både kvinnor o män?
Men även utan kärlek vill jag nog ha en fin upplevelse på alla plan?
Någonting som gör mig gladare!
Inlägg #35: Postat: 2007-09-03 05:17:00
Justin Case
Kanske de3t är dags att tänka
med rätt hjärnhalva, grabbjävel!
Inlägg #36: Postat: 2007-09-03 05:24:00
Justin Case
det er kun flugepapirE!
Inlägg #37: Postat: 2007-09-03 08:33:00
Inger Olsson
Angus i komm. 2 ställer J S en fråga om vad man hävdar i ovanstående trådkomm. Sanningar kräver sina argument... ;-
Inlägg #38: Postat: 2007-09-03 08:42:00
Inger Olsson
Angus: Jag kan inte svara på om kvinnors våld uppmärksammas i media eftersom jag inte, eller mycket sällan, läser kvällspress.
Däremot har jag ännu inte sett en notis om den ca. 30-åriga kvinnan som fick 6 månader för slängt, helt obefogat, en flaska i huvudet på en man på dansgolvet. Jag pekar inte ut plats därför skydd av de inblandade. Kvinnan bad inte ens om ursäkt för sin fyllegrej och det förstår jag inte.
Inlägg #39: Postat: 2007-09-03 08:56:00
Inger Olsson
30 Skulle tyckas vara en logisk fråga men är den uttömmande?
Har du varit ung så vet du exakt när, var, hur, "goda råd" verkligen är dyra. Så vem lyssnar på sexualfixerade vuxna som tror att a l l t handlar om klamydia, abort, HIV p-piller och kondomer! ;- M a o ska man tala om kärlek med tonåringen. Men framför allt lyssna!
Inlägg #40: Postat: 2007-09-03 08:57:00
Inger Olsson
Aldrig som då är man så levande med sina sinnen. Man är även bäst som poet då. Som ung lyssnade jag själv på den vuxnes egna erfarenheter. Det var, och är fortfarande, mycket lätt att skilja en "död" från en levande vuxen. M a o underskatta inte tonåringen.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...