|
Inlägg #1: Postat: 2007-09-01 23:34:00
|
|
angus |
Tyvärr är det sant som du säger
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-01 23:40:00
|
|
Joakim Steneberg |
Jaha, och vad skulle det här bero på? Ni som vet det här bör väl ha någon slags förklaring?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-02 09:43:00
|
|
Joakim Steneberg |
"För att inte tala om att sex är det enda som intresserar män inget mer.bara töm och glöm. .." osv.
Angus: "Tyvärr är det sant som du säger". Du ställer dig alltså bakom signaturen mysans generella fördömanden eller snarare fördomar mot män! Det är det ena.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-02 09:50:00
|
|
Joakim Steneberg |
Det andra, som var min tidigare fråga, var om du hade någon förklaring att ge? OM män är sådana, så vad kan det bero på?
Detta måste ju bl.a innebära att den svenska feminismens fostrande av fäderneslandet i sexuellt avseende fullständigt falerat!
I "världens mest jämställda land" under idog statfeminism skulle den svenske mannen alltså ha blivit ett sexuellt monster! Hur hänger detta ihop?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-02 10:18:00
|
|
angus |
Jag ställer mig bakom att många män tänker på sex istället för sex o kärlek
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-02 10:21:00
|
|
angus |
Jag ställer mig också bakom att sexdebuten är väldigt tidig t ex 13 årsåldern som mysan skriver, gör ett inlägg i ämnet istället för att hitta saker att hacka på andra Joakom
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-09-02 10:39:00
|
|
Joakim Steneberg |
Det var ett undvikande svar som jag naturligtvis inte är nöjd med! 13 år är olagligt och inget tyder på att denna ålder är den vanliga för sexdebut. Kritiska frågor är det att "hacka"? Svara på frågan om du ställer dig bakom det generella fördömandet av män! Och vad orsakerna i så fall skulle vara! Du kan inte generellt döma dina bröder, däremot kan jag bedöma dig efter dina svar, eller brist på svar. Om du vill framstå som seriös sexexpert!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-09-02 10:43:00
|
|
angus |
Jag behöver inte fördöma män för att anse att många tänker bara på sex, jag har också mycket kontakt med ungdomar som övervakare och ibland kontaktperson åt socialförvaltningen, hur olagligt det än är så är sexdebuten vanlig innan laglig ålder idag.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-09-02 10:45:00
|
|
angus |
Jag talar också ofta med kvinnor om sex och det är överhängande många som anser att den svenske mannen är en dålig älskare
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-09-02 10:59:00
|
|
Joakim Steneberg |
Återigen, detta är bara svepande generaliseringar utan tillstymme till förklaring från din sida. Den typen av omvänd rasism, om svenska män, passar tydligen en person som dig!
Du sprider fördomar angus, och är det någon som "hackar" och förolämpar, så är det du och den här mysan inte första gången därifrån. Då vet jag ungefär vad du står, du borde nog själv tänka efter varför.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-09-02 11:05:00
|
|
angus |
Joakim, med svenska män menar jag tyvärr inte sådana som presenterat släktforkning om renrasighet, så glöm din omvända rasism, jag vet att detta med kvinnor och män är en hjärtefråga för dig men det hindrar inte mig att uttala mig ifrån de erfarenheter jag fått av många och långa samtal med kvinnor, men som sagt då vet du var jag står som du säger, lägg mig gärna i ett fack, om det blir lättare för dig
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-09-02 11:52:00
|
|
Joakim Steneberg |
Det finns annan rasism än släktforskning om renrasighet, det inser nog du också. T.ex "forskning" om kön, även på "den här nivån".
Men frågan är varför den ofta ensidigt kritiserade "svenske mannen" du är väl en sådan?, dessutom är "världens mest jämställde", OCH samtidigt "en dålig älskare". Hur hänger allt detta ihop? Han/vi kanske hellre borde välja sydeuropeisk machostil för att dina kvinnliga sageskvinnor och dubblemoralen skulle bli nöjda?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-09-02 11:58:00
|
|
Joakim Steneberg |
DU har här skapat ett "fack" angus, "den svenske mannen". Jag är trots allt äldre än du, med längre livserfarenhet, och har haft ett oändligt antal samtal med kvinnor på olika nivåer. Så låt oss lämna våra ändå begränsade perosnliga erfarenheter därhär och i stället hålla oss till saken. Men jag märker att du inte har något svar på mina logiska följdfrågor. Du kanske i ställe har någon mer nedvärderande "sanning" om den svenske mannen du vill framföra?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-09-02 12:07:00
|
|
angus |
Jag älskar att hålla på med frågor om olika ämnen, men då ska man stå på ett plant underlag, jag har läst dina artiklar och följt dina komentarer och vet att du står i en skyttegrav och skjuter mot feminister som står i sin skyttegrav
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-09-02 12:09:00
|
|
angus |
forts. fortsätt ni gärna med detta men jag är inte intresserad, om man inte står i din skyttegrav utan har lämnat den för att prata då sviker man sina bröder, ja allra värst är om man nämner ordet kärlek för då finns det ingen chans att du vill prata istället för att skjuta,
Vart jag ville komma idag var att det kanske finns lösningar på hur vi ska kunna samarbeta bättre mellan köne
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-09-02 12:11:00
|
|
angus |
Facket den svenske mannen har funnits länge, sen om han heter erik eller Ali det skiter jag i, det är inte så länge sedan man trodde att klito´Ris var något nytt från Unkel Bens så det kanske är dags med lite samarbete om vi ska komma någonstans
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-09-02 12:15:00
|
|
Joakim Steneberg |
Jämför inte mig med feminister, jag är inte alls på Schyman- m.fl. nivån. Jag kritiserar feminismen även för kvinnan skull som framgår ibland.
Men du stödjer dina påståenden här på 1 "mysan" 2 "Långa samtal med kvinnor". "En dålig älskare" har hon berättat för dig. Men vad tycker du själv då om henne, den svenska kvinnan? Och hennes åsikter du okritiskt ställer dig bakom, utan förklaring!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2007-09-02 12:19:00
|
|
myrboa |
Bra talat "broder" Angus! A-L
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2007-09-02 12:20:00
|
|
Joakim Steneberg |
Du är därmed själv nere på kvällstidningsnivån, den som varje vecka basunerar ut just detta. "Svenska män gör fel i sängen", "Så vill svenska kvinnor ha sex" osv. Därmed faller också din artikel platt till marken! Den lilla insikt du har i ämnet vågar inte löpa linan ut, i sedvanlig feministstil. "Kvinnors problem beror bara på männen. Men mäns problem beror inte på kvinnorna."
Är det verkligen så enkelt?
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2007-09-02 12:23:00
|
|
angus |
Om den "svenske kvinnan" tycker jag att en större förståelse bör finnas i att även kvinnan har ett ansvar att komunicer med mannen om vad hon tycker är skönt och starta en dialog så att de flesta problem faktiskt kan lösas, de flesta sexfrågor kan lösas via dialog vilket båda sidor har ansvar att föra, Det går inte att veta vad kvinnor vill ha eftersom det är individer och inte bara ett kö
|
| |