Inlägg #1: Postat: 2007-09-01 16:22:00
|
angus |
Bara beröring är ju rena magin, en tjejkompis som varken hade blivit själsligt berörd eller fysiskt berörd på ett helt år gav jag en fullkropsmassage med olja i en timme, efteråt gick hon ut och handlade underkläder för 3600 kr, hon kände plötsligt ett värde på sig själv. Visst e vi konstiga
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-01 16:25:00
|
myrboa |
" Det verkar som om man aldrig tillfogar varandra så mycket lidande som när man egentligen skulle vilja älska varandra. Som om man aldrig plågar varandra så grymt som när man är i behov av ömhet. Det verkar som om helvetet ingenstans är så närvarande som där människor förväntar sig himmelriket av varandra. Jörgen Zink Verkar som om det farligaste i livet är Ömheten. Närheten. Värmen. Öppenheten. Sårbarheten. Kärleken. Tilliten. Glädjen.Extasen. Sanningen. Livet. A-L
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-01 16:33:00
|
myrboa |
Ja beröringen är magisk. Mötte en kvinna på en kurs. Hon mådde inte bra, varken till kropp eller själ. När vi pratat med varandra ett tag. Berättade hon att hon och hennes man aldrig rört varandra sen bröllopsnatten för 25 år sedan!? Kramen kostar inget. Ingen människa borde få vara utan kramar.Ingen! Minst fem om dagen. Så jag kramar och kramar....A-l
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-01 16:43:00
|
myrboa |
KRAMEN** 1.Den hjälper kroppens immunförsvar 2.Den gör dig friskare 3. Den botar depressioner 4. Den minskar stress 5. Den håller sömnlösheten borta från dig 6. Den är stärkande 7. Den gör dig yngre 8. Den har inga konstiga ohälsosamma biverkningar 9. Du känner dig positiv 10. Du känner livet i dig. * Dessa rader hittade jag på ett kort. Kroppsberöringen är oerhört viktig för både kropp och själ. Så, Kram! Kram! A-L
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-01 17:22:00
|
angus |
Jag tror att i dessa tider när regnbågen fått ett erkänande så känns det säkrare för unga tjejer att just när det gäller kärlek och att utlämna sig helt till någon annan väljer de någon av samma kön, som tänker likadant.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-01 18:05:00
|
Mats TCM |
4 Det ligger mycket i det där! Under en lång period i mitt liv så levde jag relativt ensam! Jag hade under en lång period i princip ingen beröring med andra människor. Jag tänkte på självmord dygnet runt! Det enda som fick mig på bättre humör var tanken på döden! Jag tar hellre döden än lever utan mänsklig värme. Mitt liv var så kallt under en period så att blott tanken på ett skarpladdad hagelgevär värmde mitt hjärta.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-09-01 18:08:00
|
Mats TCM |
Under denna period var jag i princip därtill mer eller mindre hemlös! Det var ju helt sanslöst! Tänk er själva att vara hemlös och leva utan värme! Hur kul är det? Nåväl, bland annat tack vare en skribent här på Sourze som jag fick förmånen att träffa i "verkligheten" och som lyssnade och visade en djup respekt och förståelse så orkade jag ta mig igenom en totalt nattsvart livssituation! Men jag var mycket nära döden för ett år sedan!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-09-01 18:11:00
|
Mats TCM |
Men jag vill med emfas understryka att det inte alls var sex jag missade! Jag var för trött och hungrig för att utöva sådant. Nej, det var beröring, en smekning på kinden, en smekning genom håret, någon som spontant kunde ge en kram utan att vilja ha någon motprestation. Om alla som jag gjort verkligen upplevt en nästintill extrem ensamhet så skulle människor börja se kärleken ur ett helt annat perspektiv.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-09-01 18:16:00
|
Mats TCM |
Men vem fan bryr sig? Jag är inte sexig! Min plan misslyckades också helt fatalt! För några dagar sedan så försökte jag gå sådär sexigt som så många andra killar gör i den där långa korridoren i Södra Huset på Stockholms universitet. Men icke! Tjejerna föll inte som furor för mig som dem gör för alla andra! Jag tror inte tjejerna på Stockholms universitet egentligen förstår hur super - duper sexig jag egentligen är, observera ironin.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-09-01 18:19:00
|
angus |
Mats TCM vem är denna ängel på sourze ? Alla änglar har ett namn och det skulle vara roligt att veta vem som gjort detta stora
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-09-01 18:21:00
|
Mats TCM |
10 Även om det var mycket positivt som denne person gjorde så vill jag inte utlämna någon!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2007-09-01 18:25:00
|
angus |
OK, den personen kommer ändå att få gott tillbaka, det är så det fungerar
|
|
Inlägg #13: Postat: 2007-09-01 19:07:00
|
Mats TCM |
Det jävligt sjuka med all denna mediefixering kring sex är att mentalt "svagare" personer som inte förmår leva upp till idealet mår jävligt illa.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2007-09-01 19:09:00
|
Mats TCM |
Jag var i Kungsträdgården idag och såg "svenska artister" eller nu vad hela föreställningen hette. Uppträdde gjorde bland annat Dany, felstavat. Han dansade naturligtvis extremt "sexigt". Alla tjöt av hysteri. Hur blir man så sexig?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2007-09-01 19:11:00
|
Mats TCM |
12 Ja, det får vi definitivt hoppas, men jag tvivlar ändock, ty våran värld är inte rättvis för fem öre!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2007-09-01 19:28:00
|
myrboa |
Mats TCM: "Tänk er själva att vara hemlös och utan värme." Vet du Mats det skulle jag haft mycket svårt att klara av.. Var hämtade du krafer från.Krafter som gjorde att du inte gav upp i allt det svåra,mörka smärtsamma,ångestfyllda osv. En kram,en smekning kan ge kraft att klara det svåra. Ingen ska behöva vara utan beröring och ömhet,för de hör livet till. Stryker din kind.Ger dig en stor kram A-L
|
|
Inlägg #17: Postat: 2007-09-01 19:35:00
|
Mats TCM |
Hej myrboa! Jag ber att få tacka så mycket för vänligheten! Jag måste dock erkänna att jag aldrig var helt och hållet hemlös, men i princip hemlös, d.v.s utan "fast" bostad. Det är en relevant fråga Du ställer. Jag vet inte var jag fick krafterna ifrån. Många i min situation blir dessvärre alkoholister, men jag dricker knappt en droppe, ty en sak vet jag. Alkohol och droger hjälper inte i en sådan situation!
|
|
Inlägg #18: Postat: 2007-09-01 19:38:00
|
Mats TCM |
17/forts: Men jag gick mot en total hemlöshet! Då bestämde jag mig för att blir jag hemlös så tar jag mig själv av daga! Allting var förberett för självmordet! Men så händer något! Någonting inträffar helt plötsligt som vänder hela livssituationen. Jag erkänner att jag i min extrema ensamhet ibland bad till Gud. Och så hände något. Guds verk?
|
|
Inlägg #19: Postat: 2007-09-01 19:43:00
|
Mats TCM |
18/forts: Under denna period så träffade jag en skribent här på Sourze som ändå lyssnade och förstod. Då var jag extremt nere! Jag var helt under isen! Jag ville dock inte prata alltför mycket om min kommande hemlöshet då jag skämdes så extremt över det! Hemlöshet kändes som ett extremt misslyckande. Men jag gick igenom detta hel och ren, inga drog eller alkoholproblem! Jag är "fit 4 fight", har en hygglig fysik och förhoppningsvis en hjärna att tänka med.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2007-09-01 19:46:00
|
Mats TCM |
Jag kan kanske tacka min "lyckliga stjärna", om man nu har en sådan, att jag mer eller mindre hatar alkohol! Jag ser hur andra i liknande situationer super sig till hemlöshet. Men jag har aldrig varit full i hela mitt liv och kanske var det en delfaktor som "räddade" mig åtminstone då från undergång!
|
|