Vad var det jag sade, Cim Efraimsson!

Inlägg #1: Postat: 2007-08-31 09:46:00
Mayito
Jag upptäcker inte en enda logisk fadäs någonstans - vare sig i sak eller känslomässigt - och han tömmer sig inför reportern. Men han konstaterar ju själv att varken han eller polarna behövt ljuga. De har ju bara berättat som det varit. När människor gör så syns det också tydligt på deras berättelser. Jämför detta med de två tjejernas berättelser så ser ni monumentala skillnader.
Inlägg #2: Postat: 2007-08-31 09:50:00
Mayito
Ni kan också jämföra mina inlägg, Daniel Wijks, Billy Butts och Franklins och ställa dem mot Cim Efraimssons inlägg. Vad är den stora skillnaden? Jo, vi talar uteslutande om själva saken, det som hänt, det...viktiga. Cim talar om precis allting annat. Känns detta igen?
Inlägg #3: Postat: 2007-08-31 09:53:00
Mayito
Just det. Förutom att svina så drog Cim till och med till med en grov lögn att hon hade sektressbelagd info som styrkte hennes tes. Nu försöker hon desperat att komma ur knipan genom att tala i floskler, undvika sakfrågan och lägger fram saker som inte på något sätt är kopplade till rättsfallen. Just denna taktik har Tjej 1 och Tjej 2hennes väninna använt sig av. Jag förstår att Cim identifierar sig så starkt med dessa tjejer.
Inlägg #4: Postat: 2007-08-31 17:25:00
Nähädu
Ge dig nu Mayito. Expressens "intervju" med stureplanskillen var riktigt pinsam journalistik.
Inlägg #5: Postat: 2007-08-31 23:52:00
Sunny
Mayito: Vilka av de anklagde pojkarna var medlemmar i Hagamannens fanklubb??
Där ett av målen är att våldta kvinnor? Tyvärr försvann sajten snabbt som ögat från nätet när tidningarna snokat upp den.
Inlägg #6: Postat: 2007-09-01 09:33:00
Mayito
Sunny, insideinfo här. INGEN av de tre misstänkta Stureplansprofilerna hade någonting med Hagamännens sajt att göra. Det var helt ANDRA individer. Aftonbladet påstår heller inte någonstans att det var så. De placerade dock den artikeln i topp och sedan hade den en liten artikel i botten om Fall 2 som ramlat ihop.
Inlägg #7: Postat: 2007-09-01 09:35:00
Mayito
Artiklarna är dessutom åtskilda åt genom en tjock linje - precis som det brukar se ut när en mindre artikel inte hör ihop med den större och handlar om någonting helt annat. Men det är klart att det går att missuppfatta. Och du gick på det Sunny!
Inlägg #8: Postat: 2007-09-01 09:38:00
Mayito
Självklart visste Aftonbladet att vanliga läsare som inte har full koll läser som att den stora artikeln har något med profilerna att göra trots att det inte nämns med ett ord. Därför lades artikeln om Fall 2 på detta försåtliga sätt. Suggestionens kraft.
Inlägg #9: Postat: 2007-09-01 09:40:00
Mayito
Det är ytterst svårt att göra om samma trick på nättidningen - näst intill omöjligt. Därför hålls artikeln om Hagaparken helt skild från Fall 2 på aftonbladet.se. Så svaret på din fråga är att den artikeln inte har något att göra med profilerna. Ledsen, men så är det.
Laddar...