Inlägg #1: Postat: 2007-08-31 09:53:00
|
Billy Butt |
Du ÄR omogen Cim. Du har inte fattat att det där är en medieskapad nyhet... När du blir stor ska jag förklara det för dig lilla gumman - just nu är du för liten för att förstå.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-31 10:05:00
|
peter_ |
Cim, ta inte at dig av 1:an. Vi ar manga som uppskattar dig som en mogen, intelligent och skarp diskussionsdeltagare.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-31 10:13:00
|
Billy Butt |
Det gör jag också .... så länge Cim skriver vettiga artiklar... men när hon skriver som i den utskällda textebn då får hon räkna med att bli idiotförklarad. Jag är inte den enda här som tycker så... läs kommentarerna - de är överväldigande emot Cims åsikter i våldtäktsfrågan.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-31 10:20:00
|
peter_ |
Jag hinner inte just nu, men det ar klart att ingen ska domas utan bevis. Det ar ocksa klart att man kan tycka halla nagot for troligt baserat pa bristfalliga bevis det gor vi hela tiden. Det ar slutligen aven klart att man ska akta sig for att bidra till att blasa upp en opinion enbart pa sin "magkansla". Jag vet inte vem av er som har ratt i sak. Diskussionen galler val Cims agerande tidigare.? Jag ska inte blanda mig i mer forran jag last er diskussion.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-31 10:45:00
|
Leif-Arne |
1 Du brukar skriva redigt och utgå i från logiska resonemang BB, där kan du ta en hel del poänger. Men varför gör du snubbelben på dig själv genom att ta till härskartekniker i din retorik. Du vet "speglosan vanärar sin upphovsman". Det du gör i en annan tråd, spekulera i att en annan debattör skulle hemfalla i kriminalitet genom falsk tillgivelse är väl ändå ett grovt övertramp.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-31 12:38:00
|
Karin Holmberg |
Fast att ta upp arrogansen kring Stureplan, som Cim gör med den här länken, Det gör du/hon helt rätt i.
Det handlar om att inte spekulera i det enskilda fallet, där man inte kan veta...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-31 12:38:00
|
Karin Holmberg |
En arrogant miljö med högfärdiga, ytliga ungdomar, där det både är så populärt att ägna sig åt droger, så att folk blir lika tungt beroende som utslagna missbrukare fast det inte riktigt syns i gracen, och där främlingarna ägnar sig åt varandra sex med våldsinslag, kan man ju gissa hur många gånger det borde urarta...
Att diskutera hur smutsigt det går till i "fina, snobbmiljöer" är en annan fråga. Den diskussionen kan vi gärna ha.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-31 13:19:00
|
CimEfraimsson |
Tack Holmberg, det är den diskussionen jag försöker få liv i. Kanske behöver jag göra det bättre, åter igen, hoppas på debatt gällande hovrättens kommande dom i våldtäktsfall nummer 1.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-08-31 13:54:00
|
Mayito |
Ja, Karin, absolut. Och cirka 50 procent av de högfärdiga ytliga ungdomarna du snackar om är kvinnor och deltar frejdigt i det dekadenta livet. Ska vi avverka den feminina halvan först? Du börjar...
|
|