Vad var det jag sade, Cim Efraimsson!

Showing page 3 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #41: Postat: 2007-08-30 14:37:00
Franklin
MEN, man ska självklart inte blunda för de tillfällen då de verkligen är oskyldiga offer. Våltäkter är ju inget påhittat problem, tyvärr. Det finns många manliga svin där ute.
Inlägg #42: Postat: 2007-08-30 15:24:00
Mayito
Bra, Franklin, att du diskuterar själva sakfrågan och inte försöker lägga rökridåer. Jag delar dessutom dina åsikter helt.
Inlägg #43: Postat: 2007-08-30 15:28:00
Mayito
Leif-Arne, vi har ju läst samma dom! Med tanke på dina kategoriska åsikter om händelseförloppet och stekarens agerande borde du väl rimligtvis vara nyfiken på hur jag kan inta en direkt motsatt ståndpunkt med i stort sett samma info i handen? Jag utgår nu från att du tycker att jag är en vettig person med sunda värderingar som fungerar bra i samhället. Undrar du liksom inte hur i helvete jag tänker när jag inte skulle säga upp vänskapen med 21-åringen?
Inlägg #44: Postat: 2007-08-30 15:31:00
Mayito
Du börjar typ liksom inte fundera i banor som att du kan tänkas ligga fel? Att jag har andra kunskaper och erfarenheter och därför drar andra slutsatser än vad du gör? Blir du liksom inte nyfiken när jag inte alls läser in "konstaterad våldtäkt" i domen? För du medger väl att du låg rätt så fel i Fall 2 som nu lagts ner? Lite fel, kanske? En smul?
Inlägg #45: Postat: 2007-08-30 15:32:00
Mayito
Jag lyckades alltså läsa in helt andra saker i den inledande medierapporteringen om Fall 2 och drog helt andra slutsatser än vad du gjorde och när så allt slutade ungefär som jag tippade så borde du väl typ dööö av nyfikenhet? Alltså, jag fattar inte detta.
Inlägg #46: Postat: 2007-08-30 15:33:00
Leif-Arne
43 Återigen, att du verkar paniskt rädd för att identifiera dig väcker frågor. Är det för att du har lik i lasten, eller för att du sprider information du inte borde sprida? Helt uppriktigt, det blir det ingen seriös diskussion med någon som fegar bakom nick.
Inlägg #47: Postat: 2007-08-30 15:42:00
Leif-Arne
44 Hur läser du då in detta: "-Tingsrätten anser som nämnts att det är utrett att målsäganden i något skede genom i vart fall visst våld tvingats till samlag och handling jämförlig med samlag." Det går omöjligen tolka denna skrivningpå annat sätt än att TR anser att en våltäkt ägt rum. Frikännande grundar sig i TR på att den inte går att bevisa uppsåt.
Inlägg #48: Postat: 2007-08-30 15:45:00
CimEfraimsson
46 / Exakt, åter igen. Mayito pratar om rökridåer och fömmer sig bakom ett screen name. Innan du svarar rakt på den frågan har i varje fall jag ingenting mer att säga dig.
Inlägg #49: Postat: 2007-08-30 15:47:00
CimEfraimsson
47 / Exakt igen. Enligt domen har en våldtäkt skett, anledning till friandet är att det inte kunde bevisas att killarna var ute efter att våldta henne och vidare att dom förstod att hon inte ville.
Inlägg #50: Postat: 2007-08-30 16:24:00
Billy Butt
Det spelar ingen roll Cim - min poäng var att du basunerade ut deras skuld INNAN de fick en rättslig prövning och för detta ska du få verbalt stryk tills du mognar och fattar vad livet och rättsliga ting handlar om. Som jag tidigare skrev har jag NOLL TOLERANS för ditt sätt att lura läsarna.
Inlägg #51: Postat: 2007-08-30 16:39:00
susanna s
Enligt den förra domen är det konstaterat att kvinnan tvingats inte att hon våldtagits. Det framgår också att det åtminstone från början varit frågan om frivilliga sexlekar med bdsm inslag i såna lekar ingår TVÅNG. Dessutom har kvinnan inte använt sitt stoppord. Det får inte jag till nån våldtäkt
Inlägg #52: Postat: 2007-08-30 17:21:00
Billy Butt
Herregud - vad är det för fel på alla här? Den här debatten handlar om ATT CIM TOG UT KILLARNAS SKULD I FÖRVÄGS - inte om vad som är våldtäkt eller inte våldtäkt!
Inlägg #53: Postat: 2007-08-31 03:14:00
Uno Hansson
36/ Franklin, jag är 75 år och har aldrig någonsin känt mig kränt eller nedvärderad av någon kvinna eller man; så det så. Om någon eventuellt har haft för avsikt att nedvärdera har jag förstås inte någon susning om.
Inlägg #54: Postat: 2007-08-31 03:32:00
Uno Hansson
fan också, jag skrev visst kränt men menar förstås kränkt. Jag har däremot ofta känt mig missförstådd.
Inlägg #55: Postat: 2007-08-31 08:55:00
CimEfraimsson
Omogen är väl ett luddigt begrepp, jag är jävligt medveten om att jag inte vet/kan allt, till skillnad från vad vissa av er tror. Men sådana saker är ingen idé att diskutera, eftersom ni har era förutfattade meningar om mig och jag likaså om er. Och ärligt talar bryr jag mig inte vad du tycker, BB, ditt barnsliga läs: omogna sätt att framföra åsikter på genererar inte direkt någon kunskapslusta hos mig gällande vad fan det nu än är du skäller om. Mayito, samma sak för dig.
Inlägg #56: Postat: 2007-08-31 09:02:00
CimEfraimsson
Jag håller dock med om att man ska debattera sakfrågan, som nu tyvärr verkar vara att jag tagit ut killarnas skuld i förväg. Det har jag sbolut gjort. Jag tycker det finns många frågetecken gällande åklagarens beslut att droppa åtalet, men det är ju en senare diskussion. Rent tekniskt skulle jag kunna dra upp varenda anledning till varför jag är så säker på att killarna gjort det, men det funkar inte i praktiken.
Inlägg #57: Postat: 2007-08-31 09:04:00
CimEfraimsson
Samtidigt BB, vill jag att du läser vad du själv skriver. Du får hela den här debatten till att handla om mig och min potentiella omogenhet, och har inte alls någon lust att tala om en av de EGENTLIGA sakfrågorna - vad som är våldtäkt och inte våldtäkt. Lagarna lever ju avsevärt längre än mig och åstadkommer mycket mer, finner det som en mycket mer viktig och givande debatt.
Inlägg #58: Postat: 2007-08-31 09:06:00
CimEfraimsson
Sen säger det en del om dig också, sättet du väljer att bemöta mig på, tråkigt nog för dig är det länge sen jag lät män som du göra mig förbannad genom "lilla gumman" och "kära du".
Inlägg #59: Postat: 2007-08-31 09:08:00
peter_
Titta här: Länk: aftonbladet.se
Vad är det för urartade existenser?
Inlägg #60: Postat: 2007-08-31 09:17:00
CimEfraimsson
Showing page 3 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...