Vad var det jag sade, Cim Efraimsson!

Showing page 1 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #1: Postat: 2007-08-30 09:32:00
Franklin
Att de så kallade stureplansprofilerna, eller de patetiska små ynkryggarna som jag föredrar att kalla dessa mentalt underutvecklade missfoster, sedan utnyttjat situationen är väl högst troligt. Visserligen bevisar det att dessa halvfigurer är äckliga små svin som borde få sina kukar misshandlade i någon trång gränd, men är de våldtäktsmän? Hur som helst så är det tragiskt att vi som skattebetalare ska behöva pröjsa för att dessa små stockholmsyngel inte kan bete sig.
Inlägg #2: Postat: 2007-08-30 09:41:00
Mayito
Nej, Franky Boy, du läser in för mycket. Killarna utnyttjade inte alls situationen. De har heller inte svinat som du tror. Jag vet att du försöker framstå som nyanserad men i detta fall kan du omöjligt ha några som helst synpunkter på killarnas beteende. Du vet helt enkelt inte tillräckligt mycket om fallet. Hela grejen ligger hos tjejen och till detta finns förklaringar. Jag återkommer.
Inlägg #3: Postat: 2007-08-30 09:46:00
Franklin
Nej, du har rätt. Jag vet inget om just denna specifika situation. Däremot har jag befunnit mig en hel del ute i nöjeslivet och sett på nära håll hur det brukar gå till . Så jag drar bara mina sutsatser efter hur det brukar gå till i sådan här fall. Visst, jag kan naturligtvis ha fel. Men det tror jag inte...
Inlägg #4: Postat: 2007-08-30 09:58:00
Mayito
Du har rätt till din subjektiva uppfattning. Du stör dig på stekare. Jag har med åren blivit sjukt tolerant mot avvikande människor. Därför roas jag mer av kotlettfrillorna. Jag har varit där också, mannen. Grejen är att jag inte klarade konkurrensen. Istället för att pussa på söta mig umgicks tjejerna hellre med de där ÄNNU drygare killarna som bjöd på drinkar och kände rätt personer.
Inlägg #5: Postat: 2007-08-30 09:58:00
Mayito
Eftersom jag som princip vägrar att bjuda tjejer som jag inte haft sex med först så hamnade jag i ett konstigt läge. Vad är nu poängen med denna smörja?
Inlägg #6: Postat: 2007-08-30 10:02:00
Mayito
Jo, att du som så många andra debattörer missar 50 procent av Stureplanspubliken - du missar brudarna och deras beteende. Det borde ju rimligtvis vara minst lika störande. Eller hur, Frankie Boy?? Jag VET att du precis som jag och alla jag känner körts över av brudar som sett ner på en, kläckt ut sig ofattbart kränkande saker, uppträtt allmänt...öööh...drygt och överlägset. Men det gäller också att erkänna att man som kille blivit förnedrad. Det är ju inte så lätt.
Inlägg #7: Postat: 2007-08-30 10:04:00
Mayito
Därför är det fullt logiskt att den allmänna uppfattningen i huvudstaden är att Söder är mer avslappnat för där minskar iaf risken att man råkar ut ut för den där attityden. Stekarna stör dig. Men tjejerna gillar ju dem! Det missar du ju helt. Alltså, tjejerna diggar den dryga stilen, mannen. Och tjejerna där går i samma stil.
Inlägg #8: Postat: 2007-08-30 11:13:00
CimEfraimsson
Så det är DET dina agressioner handlar om. Att inte tillräckligt många söta flickor har pussat på dig. Nu förstår jag äntligen - det är bara det gamla vanliga. Ett sedan länge sårat manligt ego med dåliga erfarenheter av snygga, manipulativa tjejer och deras quest efter koks och fritt inträde till V. Vad tråkigt för dig, men tack för att du skapade klarhet.
Inlägg #9: Postat: 2007-08-30 11:17:00
CimEfraimsson
Franklin, offermentaliten följer ju alltid med när det handlar om våldtäktsuppslag i media. Jag blev förvånad över att droger inte hade med saken att göra, men som sagt, den här killen har ju varit med förr. Men exakt som du säger handlar det då om att utnyttja hennes fylla, vilket är vidrigt gjort.
Inlägg #10: Postat: 2007-08-30 13:48:00
Karin Holmberg
Men det handlar inte om de är skyldiga eller inte. Det handlar om spekulationerna INNAN dom har avkunnats, Cim. Mayito och Billy Butt har rätt där!
Människor/folkmassan SKA INTE åta sig själva straffet innan dom har lagts. Vi är tillbaka till medeltiden då!
Inlägg #11: Postat: 2007-08-30 13:49:00
Karin Holmberg
Att medierna är med i spelet och försöker påverka själva rättvisespelet är egentligen fruktansvärt.
Jag förstår att man kan kan känna den primitiva driften att man vill försöka påverka själva utgången då det rör sig om ett så fruktansvärt typ av brott, men man "ställer bara till det", genom att spekulera INNAN.
Inlägg #12: Postat: 2007-08-30 13:49:00
Karin Holmberg
Ramona beskrev så bra, att en våldtäkt, är en våldtäkt, även om så "ingen synlig åsamkan" ens syns efteråt.
Ett Nej är ett Nej, och ska respekteras.
Inlägg #13: Postat: 2007-08-30 13:49:00
Mayito
Jaha, du är förvånad att den lilla detaljen om att hon drogats råkade vara fel. Jaha? Några mer skitsaker som du har fel om kanske? Till på köpet försöker du nu vända ditt jävla skitsnack till att hon blev utnyttjad ÄNDÅ. Är du fullständigt galen?
Inlägg #14: Postat: 2007-08-30 13:52:00
Karin Holmberg
Men faktum kvarstår. Media har ju både förtalat och piskat upp en spekulationsstämning,
då de journalister exempelvis skrivit att tjejen hade söndertrasat underliv, vilket visade sig vara fel DN:"enligt intyget hade kvinnan vissa skador av lindrig karaktär som inte bevisar att hon utsatts för sexuellt våld, men det bevisar inte heller motsatsen", eller att hon drogats DN:"enligt rättsintyget fanns det inga spår av droger i kvinnans kropp",
Inlägg #15: Postat: 2007-08-30 13:52:00
Mayito
Jo, Karin, utvecklingen av detta fall visar varför man ALDRIG ska spekulera i skuldfrågan innan med vet nåt. I det här fallet har ju Cim dessutom fel i sak - med största sannolikhet har inte något sexbrott alls skett. Märker du att Cim nu inte klarar av att backa från sin ursprungliga uppfattning? Det är i denna fälla amatörutredare faller i.
Inlägg #16: Postat: 2007-08-30 13:53:00
Karin Holmberg
Att nätet/oseriösa sajter, dignas ned av folk som återger namnet på de misstänkta, där de juridiskt skulle kunna fällas för förtal,
men att journalister på seriösa morgontidningar uppviglar spekulationsstämningar genom att komma med faktaförtal? som man inte vet var det kommit ifrån är ju under all kritik.
Inlägg #17: Postat: 2007-08-30 13:54:00
Karin Holmberg
Media och rättvisan...:
Om nu medierna och alla spekulationer SKULLE påverka utgången, av rättsprocessen,
vilket man primitivt kanske känner att man vill göra,
så kan även spekulationerna dessutom mycket väl "leda till en fördel" för de misstänkta/killarna,
för dels kan de ju stämma folk och media för förtal i efterhand,
dessutom kan domstolar "tappa farten" och påverkas "av allt" så de inte lyckas döma objektivt.
Inlägg #18: Postat: 2007-08-30 13:55:00
Karin Holmberg
De kanske stampar onödigt hårt med foten i golvet mot medier och folkets pådrivande, till de misstänktas fördel.
Så alla spekulationer för bara ont med sig. Is i magen och vänta till efteråt!
Inlägg #19: Postat: 2007-08-30 13:55:00
Mayito
Just det. Cim viftar bort den lilla detaljen om att bruden drogats och försöker sedan få till det med alkoholen. Sedan var det ju det här med skadorna. Jag lovar dig att Cim fortfarande kommer att hävda att det är 21-åringen han har ju varit med förr... gjort det på ett snyggare sätt den här gången. Och så finns det andra hittills i medierna okända fakta som talar emot tjejen på samma sätt.
Inlägg #20: Postat: 2007-08-30 13:58:00
Mayito
Ett rimligt krav är att Cim som i utgångsläget hade fel borde backa någon gång. Men det kan hon ju aldrig göra nu. För att hennes heder står på spel! Hon skulle ju förlora i respekt...typ. Hur många faktiska omständigheter krävs för att Cim Efraimsson ska backa? Onekligen en rimlig fråga.
Showing page 1 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...