Inlägg #1: Postat: 2007-08-31 08:52:00
|
Lotusen |
Har tre barn som alrdig gillat bollspel och därför inte gillat skolidrotten. De var ´dåliga´på idrott i skolan. Som tur var hade vi en fantastisk scoutkår i närheten. Där fick de simma, paddla kanot, cykla, klättra och lära sig allt om naturen och är idag vuxna och betydligt mer sportigare än sina gamla klasskamrater, som bara gillade bollspel.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-31 12:50:00
|
Leif-Arne |
Alla kan inte vara begåvade med bollsinne, själv saknar jag det totalt. Men deltog ändå med behållning i dessa aktiviteter. Idrotten skall väl vara så varierad att alla har en chans att hitta sin aktivitet. Kanoter, skidåkning och klassisk pugilism blev mina.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-12-11 14:11:00
|
budapi |
Jag är idrottslärare och testar hela tiden nya metoder för att få barnen att röra på sig. Vi sysslar också med bollar men vi sysslar även med mycket annat. När diskussionen handlar om bollar vill jag berätta om en händelse. Jag har varit barntränare i ju-jutsu i åtta år och vi har provat på detta flera gånger i idrottsundervisningen. Jag fick sluta med det pga att det var en förälder som hade stort motstånd till denna typ av undervisning. Jag undervisar sju klasser i idrott och jag har fortsatt med att undervisa ju-jutsu i alla klasser utom den aktuella.
Jag vill också säga att jag upplever att jag inte fick ut något av idrottsundervisningen men nu tränar jag ju-jutsu, volleyboll och lyfter skrot ibland. Det kan kanske till och med vara så att jag blev påverkad utan att jag visste om det.
|
|