Inlägg #1: Postat: 2007-08-30 09:15:00
|
Mayito |
Jaså, nu ska vi inte respektera lagar och demokratin? Ok, då är vi inte längre på samma Stureplanhalva, gumman. Jag accepterar spelreglerna. Det är det som kallas...ööh...manlighet. Hoppas att det inleds en förundersökning mot den här bruden. Info som jag har visar att jag varit alldeles för snäll mot henne hittills. Det finns många märkliga felaktigheter i hennes berättelse.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-30 09:37:00
|
Mayito |
Då lär det bli intressant om jag och BB plötsligt får Cim och Angus BREDVID oss i demonstrationståget för rättssäkerhetens befrämjande. Jag vet inte hur BB ser på det hela men jag skulle utan tvekan passa på att bjuda den 20-åriga baben Cim till ett drinkbord vid en känd trafikkorsning i centrala Stockholm. Jag menar, livet vore ju tråkigt om man inte tog risker...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-30 12:24:00
|
Leif-Arne |
Cim har all rätt i världen att bedriva oponionsbildning mot ett regelsystem som kanhända inte är optimalt. En detalj är att Cim gör det under eget namn, frågan är hur det är med dig "Mayito"
Leif-Arne Undvall
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-30 12:39:00
|
Sunny |
Leif A: Här har du en stor poäng. Åsikter man framför anonymt kan ju inte tas på samma allvar.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-30 13:09:00
|
CimEfraimsson |
Tack och ja, precis min åsikt.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-30 13:42:00
|
Mayito |
Cim, Sunny och Leif-Arne. Läs era kommentarer från tråden där Cim gick till attack och BB hoppade på henne. Självinsikt var ordet. Jag vet att ni mår skitilla idag. Inte för att ni kört över en kille som redan ligger ner utan för att ni hade så pinsamt fel. Alltså, läs igenom era kommentarer igen...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-30 13:45:00
|
Mayito |
Jag lovar. Om ni någonsin haft någon respekt med mer förutom internt mellan er förstås så är den putsväck. Känns det jobbigt att ha så fel? Jag har ett tips: backa och erkänn att ni inte har en jävla aning om vad ni snackar om.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-30 13:49:00
|
Leif-Arne |
BB är en person som jag respekterar även om jag inte alltid hållert med honom, därför att han står för sina åsikter. Varför gör inte du det "Mayito", vilka lik i lasten dras du med, eller är du bara blyg?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-08-30 14:00:00
|
Mayito |
Som sagt. Läs era kommentarer...
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-08-30 14:07:00
|
Leif-Arne |
9 Du mörkar Mayito, vågar du inte stå för dina åsikter?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-08-30 16:17:00
|
Billy Butt |
Till Cim Efraimsson: Cim - du är omogen. Man får ha överseende för det, men du får banne mej ta lite lärdom av detta. Du kommer få skit var än du går om du basunerar ut folks skuld innan de fått sin sak prövad av rättsliga instans. Det är en sak att skriva om brister i rättsväsendet, och en annan sak att kalla någon för skyldig utan att en domstol sagt sitt.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2007-08-30 19:44:00
|
Daniel Wijk |
Nja, nu tycker jag allt ni har missat en grundläggande sak i ett samhälle som ska vara demokratiskt. Det är ytterst viktigt att man har rätt att både yttra sig och bilda opinion utan att avslöja sitt namn. Samma sak gäller demonstrationer där man bör ha rätt att maskera sig för att inte bli förföljd pga sina åsikter. Det är synd att vi inte lever i ett land där man kan säga vem man är och vad man står för NÄR MAN STÅR PÅ LAGENS SIDA utan att riskera att få skit av PKmaffian.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2007-08-30 20:09:00
|
Mayito |
Ja, seriöst, vad är det för fel på folk?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2007-08-30 20:13:00
|
Sunny |
Mayito: jag har nu lagt 4 olika svar i rep trådar åt dig: Vänligen läs dem!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2007-08-30 20:33:00
|
Mayito |
Kan du förklara närmare vad du menar, är du snäll. Var har du lagt svaren? Kan du precisera lite närmare, tack.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2007-08-31 02:50:00
|
Uno Hansson |
6/Mayito, Försöker du göra en höna av en fjäder från en gråsparv? Alla är medvetna om att alla som skriver här gör mer eller mindre korrekta gissningar om vad som verkligen har skett. Det som de bör göra om kvalitetssäkrade fakta verkligen kommer fram i målet är väl att erkänna att de hade fel - om de nu verkligen hade fel; än sen då - var det något mera? Mayito; vad har Leif-Arne skrivit som motiverar att han förväntas må skitilla för?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2007-08-31 02:54:00
|
Uno Hansson |
6/Mayito, Försöker du göra en höna av en fjäder från en gråsparv? Alla är medvetna om att alla som skriver här gör mer eller mindre korrekta gissningar om vad som verkligen har skett. Det som de bör göra om kvalitetssäkrade fakta verkligen kommer fram i målet är väl att erkänna att de hade fel - om de nu verkligen hade fel; än sen då - var det något mera? Mayito; vad har Leif-Arne skrivit som motiverar att han förväntas må skitilla för?
|
|
Inlägg #18: Postat: 2007-08-31 17:52:00
|
stålis |
Då skall man alltså inte ta Jan E:s åsikter på allvar heller? Gör ni det trots att han är anonym? Med tanke på att Cim har den politiska makten, staten och hela feministrörelsen bakom sig, så är det lätt att vara kaxig.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2007-08-31 17:54:00
|
stålis |
I invandringsdebatten, så är det lätt att kräva att folk skall stå för sina åsikter om ni tillåter en avvikelse från ämnet, med namn och allt, när man själv har samma åsikt som afa och hela etablissemanget. Men för oss som inte har det kan det vara mer problematiskt. Du kan till och med förlora jobbet.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2007-08-31 18:38:00
|
Nähädu |
Så Cim har i princip hela det politiska etablissemanget bakom sig, i vad? Hennes eventuella kaxighet beror knappast på det om man säger så.
|
|