|
Inlägg #1: Postat: 2007-08-29 16:05:00
|
|
Janne B |
Egentligen har Kommunen inte beslutat något alls trots rubriken. Utan några politiker i rätt blygsam position. Som bort överlämna ärendet till Utrikesdepartementet och Försvarsmakten. Vad ska nu REGERINGEN göra i detta läge???
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-29 16:30:00
|
|
CMO |
Måste vara något "sensationellt" jag missar. Hade du reagerat likadant om det varit ett norskt företag?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-29 17:24:00
|
|
Janne B |
Nej. För Norska intressen har för länge sedan tagit över norra Bohuslän på många olika sätt. Nordmän har köpt kanske tusentals hus lägenheter runt Vänern. Detta har skett rätt smärtfritt // Men att Rysslands största statliga företag liksom ska ta över Slite känns svårt. Men mkt är oklart i denna fråga.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-29 17:26:00
|
|
Janne B |
Storleken på detta projekt beskrivs rätt olika...låt oss kika i media i morgon.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-29 17:44:00
|
|
Janne B |
CMO.Du har glöm att rapportera vad en av era skönhetsmisser sa för ngn dag sedan//
Hur kommer det sig att en femtedel av alla amerikaner inte kan peka ut var USA ligger på en världskarta? Det var frågan som 18-åriga Lauren Caitlin Upton fick under skönhetstävlingen Miss Teen USA.//
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-29 17:45:00
|
|
Janne B |
Hennes svar - långt ifrån rakt och enkelt - har nu blivit en succé på Youtube.
- Personligen tror jag att amerikaner inte kan det för att en del människor där ute i vårt land inte har kartor, började hennes svar innan det blev så krångligt att det är svårt att förstå vad hon menar:
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-29 17:45:00
|
|
Janne B |
- Och jag tror att vår utbildning, som Sydafrika, och Irak, överallt som, och jag tror att de måste, vår utbildning här i USA, borde hjälpa USA, och hjälpa Sydafrika, och hjälpa Irak och de asiatiska länderna, så att vi kan bygga en framtid för våra barn. /// Svårare än så var det inte ;-
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-29 17:49:00
|
|
Janne B |
2 CMO/ Norska företag har betydande svårigheter att etablera sig i Slite på Gotland i Östersjön. ;-
// Jag tycker förrsten att du skrivit flera bra saker de senaste dagarna...
|
| |