Barnbarnsblues

Inlägg #1: Postat: 2007-08-24 16:48:00
Sunny
Janne: Man har lika roligt med barnbarnen men man slipper vardagen! Jag är värdelös på husliga saker: kan knappt steka falukorv utan att den fastnar i pannan. Har aldrig ens försökt att baka. Därför har jag ingen chans emot mina duktiga barn o de ingifta. Min nich blir att hitta någonting ovanligt : det blev krokodil o nästa gång blir det struts!
Inlägg #2: Postat: 2007-08-24 16:49:00
Sunny
Men det hade inte funkat så bra ifall jag inte kunnat ligga o svalka mig mellan varven i vattnet!
Inlägg #3: Postat: 2007-08-24 17:10:00
Sunny
Förhoppningsvis hjälper ungarna till att få ner min vikt?
Inlägg #4: Postat: 2007-08-24 18:53:00
Janne B
Är dina barn och ingifta duktigare än vad du är så har du sannerligen lyckats här i livet. Då är prognosen god också för barnbarnen, säger jag som äger den vises sten.
Inlägg #5: Postat: 2007-08-24 19:13:00
Sunny
4 Janne: Jag är ett hopplöst fall i köket o när det gäller praktiska sysslor över huvudtaget! 5 tummar kallas det.Medan Den Käre är fantastisk med sina händer antingen han målar tavlor,snickar hus eller lagar mat.Han skojade alltid om att han i alla fall inte tog mig för min matlagning: den var han helst utan. O så ingriper ödet på gamla dagar: Nu är det jag som lagar hans mat! *stackarn* Tack vare färdig micromat o hämt mat klarar han sig riktigt bra!!!
Inlägg #6: Postat: 2007-08-24 19:36:00
Sunny
Men jag kan inte imponera på barnbarnen: I synnerhet inte på sonens nuvarande sambo som är en mästerkock!Därför får jag ta till lite andra metoder typ servera krokodil så att ungarna ska ha någonting att tävla om.Smakar som kyckling tycker jag själv.
Inlägg #7: Postat: 2007-08-24 19:38:00
Sunny
Tänkte testa kanin men kom i tid i håg att lilla Ida just fått 2 sådana av sin pappa! Där gjorde jag nästan bort mig!!!
Inlägg #8: Postat: 2007-08-24 20:04:00
Janne B
Det häftigaste jag ätit var när jag var sex år. Det var bröllop och jag var i köket och tog mig några riktigt saftiga salladsblad, smaka bra. Men när jag titta lite på det ihoprullade bladet var där en halv snigel. Så jag hade med god aptit ätit den andra halvan av snigeln.
Inlägg #9: Postat: 2007-08-24 21:52:00
Sunny
*asgarvar* Sånt kan ge avsmak för sallad mycket länge. Men sniglar är ju ätliga de med.Fast kanske i tillagad form? Jag testade vitlökssniglar men gillade dem inte.
Annars kanske du hitttade den slutgiltiga lösningen för mördarsniglarna:Vi äter upp dem??
Laddar...