Jag vet vad ångest är

Inlägg #1: Postat: 2007-09-01 16:17:00
Nemesis
jag är inte heller rädd för döden. men jag tror inte på gud. för mig är han en saga. ska jag dö så ska jag bara dö inte leva i ett liv efter detta för då är det ju inte att dö. MVH Mia
Inlägg #2: Postat: 2007-09-01 17:56:00
Mats TCM
1 Döden skrämmer mig inte ett smack! Jag ser fram emot döden under hela min dagliga och nattliga tillvaro. Jag har skrivit det förut och skriver det igen. Jag tror alltså på Gud, men tror att detta "övernaturliga ting" har lämnat människan åt sitt eget öde på jorden. Jag tror däremot att Gud finns för både dig och mig efter döden om vi tar emot henne/honom.
Inlägg #3: Postat: 2007-09-01 18:00:00
Mats TCM
Forts/Men jag menar alltså att Gud har gjort sitt här på jorden och jag tror inte att man kan s.a.s förlita sig på Gud under våra liv här på jorden annat än på ett psykologiskt plan. Men Mia, jag tror alltså att Gud finns men utesluter inte ändå att det blir "kolsvart" efter döden. Kommer jag till "himmelriket" och blir mottagen av Gud efter döden så är allt frid och fröjd, men skulle det bli ett "evigt mörker" så accepterar jag det också. Anything goes!
Laddar...