|
Inlägg #1: Postat: 2007-08-24 23:41:00
|
|
Joakim Steneberg |
Ja och så har hon begärt full pension, var det 50 miljoner? Den mest överskattade jag kan tänka mig inom svensk politik. Införde sexköpslagen. Var det inte någon smålänning som ville se henne som statsminister? Eller åtminstone som partiledare.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-25 00:27:00
|
|
GunnarL |
1/ Enligt vad de sa i Rapport så har hon inte för avsikt att tillgodogöra sig de pensionsrättigheter hon har utan ämnar försörja sig själv kanske inte så svårt i hennes fall, men rätt skall vara rätt!. Dessutom var det väl inte hon som införde sexköpslagen? Jag trodde det var Margareta Winberg som var den främsta förespråkaren.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-25 00:29:00
|
|
GunnarL |
f/ Jag tror Steneberg virrar till det lite så här fram på nattkröken! Ulrika Messing är en utmärkt duktig politiker och jag hade mycket hellre sett henne som partiledare än Mona Sahlin som har minst sagt uppenbara brister.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-25 00:51:00
|
|
Joakim Steneberg |
Jag virrar aldrig till det! Läs kvällens skörd. Nånting ditåt stod det i Aftonbladet häromdagen, summan kan vara fel men 7 eller 8 siffrigt var det. När det gäller sexköpslagen så var Ulrika Messing jämställd-hetsfeminister då och sa så här: "De prostituerade behöver inget straff, de behöver vård". Underförstått, männen behöver straff.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-25 00:54:00
|
|
Joakim Steneberg |
Någon "vård" har naturligtvis inte synts till. Men de var flera om budet, Inger Segelström, Winberg osv. Messing nej tack! Men har du något vettigt citat från henne så varsågod! Jämföra med Sahlin är ju alltid tacksamt!
Och som sagt, jag virrar aldrig till det. Det är andras personliga tolkning av ett sammansatt inlägg som kan orsaka egna besvär.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-25 01:18:00
|
|
GunnarL |
4/ Jaha, då skall vi helt plötsligt betrakta Aftonbladet som den seriösa sanningssägaren! Enligt alla nyhetsbulletiner i dag och Ulrika Messings egna uttalanden så avstår hon från sina pensionspengar. Beträffande sexköpslagen är jag inte säker men jag förknippar inte henne med den.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-25 01:20:00
|
|
GunnarL |
f/ Efter en lång debatt med CMO kan det för övrigt vara helt naturligt att virra till det - man tror ju inte att man lever i den nuvarande världen - så där är Du ursäktad.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-25 06:16:00
|
|
Joakim Steneberg |
Då har väl Aftonbladet haft fel om en av "sina egna". När det gäller Messing är ju en hel del känt om hennes privatliv. Politiskt var hon inblandad i sexköpslagen. Hon uppvisade där¨den feministiska skenhelighet som kännetecknat sossarna på senare tid. Sedan var det något efter "Gudrun" stormen alltså och besprutning också. Hade du något om henne duglighet eller?
Skönt vi blir av med henne!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-08-25 06:21:00
|
|
Joakim Steneberg |
Som jag påpekat under din protest lever vi i en bigott skenhelig period Sedan trodde jag vi klarat av det här med "förvirrad" och liknande eller? När det gäller CMO så finns det mer extrema exempel om du läst kvällens diskussion. Sorgligt nog! Klockan är över 6, nu skall jag kolla lite friidrotts-VM!
|
| |