Inlägg #1: Postat: 2007-08-25 18:45:00
|
mintcar |
Jag vet inte om Max Von Sydow och Thåström brukade tillbringa så mycket tid på Stureplan, så dom hade du nog inte hittat där ens på den gamla goda tiden. Men skämt åsido så är den ungdomskultur som för tillfället är trendig väldigt nihilistisk det var den på 90-talet också och väldigt ytlig och lyxhungrig det var den inte på 90-talet, då skulle man leva som en hashpundare.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-25 20:39:00
|
Janne B |
Detta kan vara en av de viktigaste artiklarna i Sourze på lång tid. Anser jag subjektivt. Jag har svårt att komma med en vettig kommentar direkt, men andra börjat. / Jag som mest umgås med folk kring de 70 åren hör dem säga. 1950-60 talen var bra att växa upp i . Sedan blev allt bara politik...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-25 20:55:00
|
Ramona Fransson |
Varje generation har sin tid av vånda och kräkmedel. Det har alltid funnits, oavsett hårfärg, brudar och killar som aldrig tagits sig förbi en spegel utan att kolla hur de ser ut. Som aldrig brytt sig om annat än sin egen värld. Kanske är det de som mår bäst? Vi som ligger sömnlösa och vill debattera och kanske till och med göra nåt, vi knaprar Stesolid och får huvudvärk!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-26 19:14:00
|
Telluselle |
Jävlar, vilket bra inlägg! Du ger mig hopp, för jag har liksom du också "gett upp" av att se all likriktade, ytliga människor. Dessutom har du verkligen en språklig finess som gör läsandet till ett rent nöje. Tack!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-27 13:16:00
|
Franklin |
Tyvärr är det väl främst de plastiga och menlösa Linda Rosing-typerna som har vunnit slaget för tillfället. Människor som verkligen inte har ett skit att komma med men som till varje pris måste höras och synas. Tomma tunnor bullrar som bekant mest. Men jag är helt övertygad om att den baksmälla du talar om lär bli kollektiv snart. Och under ytan finns de som tänker, funderar, känner och reflekterar redo att göra sig hörda. Människor som har något att säga. Sådana som du.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-29 12:29:00
|
Inger Olsson |
Är inte så ofta på Sourze mer, men har läst några av dina artiklar. Tycker du har en närvaro, ett ä k t a patos i det du skriver om.
Var rädd om den så du inte tappar den "på vägen" o därför ev. måste fylla i ev. predikatsfyllnader i din profil såsom: "Är sann humanist" vilket jag ger mig fan på att dessa löspudlar inte vet ens vad det betyder, "Brinner och kämpar för rättvisa och empati", o s v.
|
|