Inlägg #1: Postat: 2007-08-23 20:32:00
|
Ramona Fransson |
Josefsson, har tagit upp det, TV4:s Kalla fakta har tagit upp det, tusentals insändare har tagit upp det, du har tagit upp och fått sparken för det. Vad gör våra käcka politiker, oavsett kulör, INTE ETT JÄVLA DUGG! Det enda den kan är att haspla ur sig floskler till förbannelse!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-23 20:40:00
|
Janne B |
Ramona vår vän, ge inte upp.Det sker en del freamsteg också. Den dag jag börjar tro att allt vårt talande och skrivande är meningslöst så kryper jag nog ner i en låda på Six Feets djup.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-23 23:03:00
|
Karin Holmberg |
Varför är de SÅ skyddade? Hur kan man komma åt att sekretessen missbrukas så?
Sekretessen är ett skydd, för individen men kan även vara "en belastning" kan man inte ta hänsyn till det dilemmat då man utformar en sån lag?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-24 13:40:00
|
soilander |
För saklighetens skull. Det går att JO-anmäla socialsekreterare på JO.se
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-24 15:02:00
|
Janne B |
Därtill går det att anmäla hela Socialnämnden till Länsrätten och till Länsstyrelsens sociala enhet. De ska tillse att SOC följer lagarna.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-26 11:33:00
|
Ramona Fransson |
Har du anmält Socialnämnden kommer det att växa mossa på papperen, tills att allt glöms bort och stoppas i en kartong, för det kommer nya fall hela tiden, som inte heller de blir utredda och klaras ut. Till Janne B, vi ska naturligtvis aldrig sluta hoppas eller sluta skriva men det är inte inom det området jag lägger min största energi!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-26 13:27:00
|
Janne B |
OM det inte blir tidningstrejk i morgon så kommer Bohusläningen ha en artikel som bygger på artikeln här. Det är ju fullt möjligt att jag får en åthutning etc. www.bohuslaningen.se // Ramona , jag har högst varierande erfarenheter av Länsrättens och Länsstyrelsens effektivitet."Jag har gråtit mången gång...."
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-26 22:57:00
|
Ramona Fransson |
I den bästa av världar hade jag velat ge dig en miljon för varje tår du fällt! I den värld vi lever får du inte ens pappersnäsduk att torka dig med! Ibland lider jag och pinas av all den idioti som människan inte bara bär utan också uttalar! Sist men inte minst är det du och jag som betalar de imbecilla för det som de kallar arbete och jag benämner som intelligensbefriande handarbete!
|
|