"Snälla farbrorn, gasa lite!"

Inlägg #1: Postat: 2001-09-15 20:14:00
sus
Det är kanske, som du också säger, kränkande att låta testa äldre bilförare. Men endast om man testar enbart dom. Kanske kan man testa alla bilförare regelbundet oavsett ålder. Det borde ju ge samma verkan1
Inlägg #2: Postat: 2001-09-15 22:41:00
Carola
Jag tycker absolut att äldre var man nu ska sätta gränsen förare ska testas. Som bekant är, så vid ålderns höst försämras både syn, hörsel och reaktionsförmågan. Vill inte på något sätt kränka någon men tyvärr så är det så. Har vid flertalet tillfällen sätt äldre vid ratten som absolut är livsfarliga i trafiken. Men likaså har jag sett unga med sitt nya kort i handen köra farligt.
Inlägg #3: Postat: 2001-09-16 04:41:00
Frida Berglund
Min morfar är förmodligen livsfarlig i trafiken. 80 år gammal och knappt ledsyn, ändå får han köra bil. Vem har rätt att ta av honom kortet när han inte gjort ngt fel, men ska någon behöva sätta livet till för att så skall ske? Kanske man kunde ställa krav på frekventa och med jämna mellanrum återkommande lämplighetsundersökningar efter 65 årsdagen, från regeringens sida that is?
Inlägg #4: Postat: 2003-04-15 19:51:00
Mikael
Jag vill gärna ha bort de där förarna som inte kan kontrollera sin ilska och gör ogenomtänkta omkörningar. Kan man inte kontrollera sin ilska bakom ratten bör man inte ha körkort, oavsett ålder.
Laddar...