Inlägg #1: Postat: 2007-08-22 23:11:00
|
steno |
Ja, betala betala tillbaka går ju interedaktionen lade till i min rubrik stulen barndom. Men som sagt en rejäl ersättning som en försoningsgest från samhället.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-22 23:21:00
|
GunnarL |
Ramona, Om jag förstått saken rätt har Du varit verksam politiker både inom Ny Demokrati och Moderaterna. Det var tur att Du hoppade av för annars kunde Du blivit nämndeman apropå Billys artikel. Det kunde gått illa!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-22 23:23:00
|
GunnarL |
f/ Målsäganden: Min fosterfar slog mig och förgrep sig på mig! Domaren: Har Du några bevis? Nämndemannen Ramona: Här behövs inga bevis - ge henne/honom en "REJÄL" ekonomisk ersättning!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-22 23:24:00
|
GunnarL |
f/ Så komplicerat är det! Även om jag naturligtvis känner samma sympati som alla andra vettiga människor för barn som far illa.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-22 23:26:00
|
GunnarL |
f/ Förresten "sympati" var fel ord. Jag känner "vrede" och "förtvivlan" och finge jag tag på ett svin som utsätter barn för något sådant så skulle jag nog behöva nämndemännens sympati i påföljande rättegång.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-23 09:41:00
|
steno |
nÄR DET GÄLLER ERSÄTTNINGEN FÖR DEN HÄR GRUPPEN ÄR ALLA BROTT PRESKRIBERADE, DÄR BLIR DET VÄL SYMBOLISKA SUMMOR SOM EN URSÄKT FRÅN SAMHÄLLET
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-23 10:30:00
|
Janne B |
Ersättning blir det nog inte men väldigt många som jobbat på de kritiserade institutionerna är i livet o vid god hälsa. DE borde också intervjuas av sådana som kan sådant.Hur kan en vårdinstitution bli en plågarorganisation? De anställda borde tillfrågas om de såg ngn inspektion från Länsstyrelsen eller Socialstyrelsen någon gång.....Ansvaret ligger på många led här...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-26 12:26:00
|
Ramona Fransson |
Ny Demokrati var rena snurren! Det jag lärde mig var att det finns rasister från alla sidor. En som gläftste mot mig i tid och otid var finne. Han var dösur för att jag som barn till en tysk arbetskraftsinvandrare och en polsk judisk flykting blev invald i Göteborgs NYD:s styrelse. Ett sånt helsicke jag hade med honom! Men jag lärde mig annat värdefullt. Ränksmideri, falskhet och förljugenhet finns bakom alla ansikten. Även inom moderaterna!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-08-26 12:29:00
|
Ramona Fransson |
Jag lärde mig att om du ska bli framgångsrik inom politiken ska du smickra, ljuga, plantera lögner och så frön av misstro, för de gror fort som fan! Att det inte ser annorlunda ut inom andra partier , vet jag också. Detta har fått mig att författa istället, mycket roligare! Eftersom jag blandar fiction och sanning i mina deckare.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-08-26 12:31:00
|
Ramona Fransson |
Älskling, vi blir inte med barn, tillhör inte genren, deckare. Det är en sann historia med alla medicinska och känslomässiga upplevelser det förde med sig. Den kommer 2008!
|
|