Spiken i fru Justitias kista?

Inlägg #1: Postat: 2007-08-22 19:03:00
GunnarL
f/ Att det går så snett som i det fall Billy skildrar hör väl till ovanligheterna och i så fall korrigeras väl detta genom möjligheten till överklagande till högre instans? Så systemet har ju garderingar om något skulle bli helt galet.
Inlägg #2: Postat: 2007-08-22 19:04:00
Janne B
Exakt så Gunnar. Många av dem har hög ålder vilket Domstolsverket påpekat några ggr. De har svårt att hålla sig vakna. Deras minnen vid 70 årsålder kollas aldrig.
Inlägg #3: Postat: 2007-08-22 22:18:00
Sunny
De där nämnde männen är ena stora skämt!!!!
Inlägg #4: Postat: 2007-08-22 23:32:00
GunnarL
3/ Hur har vi det med särskrivningen? De nämnde männen? Inga män har såvitt jag vet nämnts! Däremot kan man ha åsikter om nämndemännen. Några skämt är de säkert inte - förmodligen välreputerade och duktiga människor, annars hade de knappast suttit där. Men urvalsförfarandet kunde säkert vara bättre! Ibland när man går på kyrkogårdar och läser på gravstenar träffar man på "nämndemannen NN". Då var det en hederstitel - på Sourze är det ett skällsord.
Inlägg #5: Postat: 2007-08-23 00:00:00
Sunny
De nämnde kan vara av båda könen men att de är duktiga är inte alls så säkert. jag har sett förfärande exemplar i aktion!
För att inte nämna de som inge ens orkat hålla sig vakna.*ler*
Inlägg #6: Postat: 2007-08-23 00:10:00
Janne B
Nämndemän på gravtenar har jag sett många gånger. I min by hade vi en levande Nämndeman, han kallades så trots att han var en vanlig bonde som fick rycka ut med långa mellanrum. / Sunný borde kanske skriva en artikel om alla sina upptäckter på hundratals kyrkogårdar. Som att kyrkoherdar ofta begravdes tätt intill kyrkan.
Laddar...