Kan stulen barndom återbetalas?

Inlägg #1: Postat: 2007-08-22 18:52:00
Janne B
"Om grymhet är tillåten så utövas den". Ja så enkelt kan hårda sanningar formuleras. Återkommer...
Inlägg #2: Postat: 2007-08-22 19:38:00
Ramona Fransson
Betalas tillbaka? Nej, men med ekonomisk "REJÄL" ersättning, kan man ha råd att gå till psykolog bland annat!
Inlägg #3: Postat: 2007-08-22 19:44:00
kjellekborg
Barndomen sätter alltid spår. Jag gjorde klassresan, men känner mig aldrig bekväm ex. på restautang med vita dukar. Jag vet/kan alla regler, jag skratar, jag ler men jag är inte där.
Steno, vad säger du?
Inlägg #4: Postat: 2007-08-22 21:50:00
Sunny
Tack för din artikel Steno! Jag har varit stödmedlem i såväl stulen barndom samt Samhällets styvbarn. En ursprunglig förening är i dag minst 4. Det är svårt att ena trasiga människor: det är ungefär som att försöka ena sexarbetarna i en fackförening vilket jag förgäves ägnade mitt 70 tal åt!En 5.a för denna!
Inlägg #5: Postat: 2007-08-23 06:46:00
Inger-Sofia
God morgom sourzare-du steno, som tar upp och skriver om detta viktiga.
När intelligensaristokraterna,svepte in och gjorde omtanken/snällheten/empatin/moral till något ointelligent och att vara/bli betraktad som intelligent,cool,smart är när man lämnar moral och känslor därhän.Skilsmässobarnen,fick oxså sin stämpel/var lovliga byten-i denna känslorovjakt.HUR? kan man se in i barna/människoögon och utföra sina psykiska och fysiska illdåd.Jag VET,men jag kommer ALDRIG att förstå.k
Laddar...