Inlägg #1: Postat: 2007-08-22 18:56:00
|
Janne B |
Jag har många ggr sagt till unga människor att de ska tala med varandra i tio timmar innan de går i säng medvarandra. Innan de förlovar sig så ska de åka dagtåg efter hela Norrlandskusten i ca 20 timmar och lära sig umgås prata osv. Utan samtal inget bra förhållande - förvisso!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-22 18:58:00
|
Janne B |
Sedan måste ju ett par lära sina ev kommande barn att man löser konflikter och problem med Samtal. Inte med gap, skrik och alkohol.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-23 16:48:00
|
Sunny |
1 Innan de förelovar sig bör de bo ihop minst ett år!
Är det en livspartner de söker kan de nog dejta lite mera innan de övergår till sex. Är det bara sex de söker så är andra saker viktiga: Det är ömsesidiga önskemål o skyddad sex som gäller. Att ha sex med en partner som är berusad är fel.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-24 00:18:00
|
jcalling |
Roligt att så många reagerade på min lilla text. Men många tar det för allvarligt. Vi är gifta, har 3 barn och oftast väldigt bra tillsammans men det är som du säger Ramona. Kommunikation är viktig. Men ibland orkar man bara inte. Men även om det är tungt ibland så ger många upp alldeles för fort och lätt. Jag vet att vi kommer tillbaka till varandra igen. Men vi vet inte när. Snart så.... Det är bara det att jag har lite dåligt tålamod.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-24 06:47:00
|
Inger-Sofia |
God morgon jenny.Vi känner ju inte dig,vem du är,bakom orden-så att säga.Vi läser texten och reagerar på den.Och den här "lilla texten"beskriver en relation,situation,en människa som har det jobbigt och det kommenterar vi,utifrån det..Sen håller jag med dig om att många ger upp alldeles för fort/lätt.om vi inte talar om hur vi tänker, känner,mår,vad vi vill och behöver-hur skall då vår partner veta det.Som janne och ramona *säger,Samtal/kommunikation är utvecklande i relationer.kram
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-24 10:27:00
|
myrboa |
Jenny/" ..många tar det för allvarligt" Skriver du som svar på kommentarerna du fått på din artikel. Men du..det är ju du själv som skrivit en allvarlig artikel??!!! A-L
|
|