Det handlar egentligen bara om solidaritet

Inlägg #1: Postat: 2007-08-19 18:32:00
Lars Nilsson
Klart det blivit kallare och jävligare i Sverige i takt med att arbetslösheten minskat. Eländes elände med andra ord. Ropen bör naturligtvis istället skalla "Arbetslöshet åt alla" följt av "Mer bidrag åt alla".
Inlägg #2: Postat: 2007-08-19 21:05:00
bagge
Jag är förbannat mer solidarisk än Johan Ruborg. Jag går till jobbet varenda förbannade dag och är i princip aldrig sjukskriven. Jag betalar 70 i skatt. Då har jag inte räknat med att jag säljer tjänster så måste min kund först betala moms för att överhuvudtaget ge mig pengar.
Inlägg #3: Postat: 2007-08-19 22:01:00
Japhy
Du skriver att "sossarna gjorde det i alla fall bättre än sämre". Vad i hela fridens namn gjorde det bättre? Under de senaste 15 åren har jag bevittnat utförsäljning, massarbetslöshet, 1000 miljarder i stadsskuld, politiker som fifflar och stjäl, enorma köer till sjukvården, fattigpensionärer, brottslighet som bara ökar och ökar. Ja, listan kan göras lång. Men att inbilla sig att man bara kan få det bättre genom att betala en skyhög skatt till ingen nytta är absurt.
Inlägg #4: Postat: 2007-08-20 10:44:00
Overlord
Att vara jätte duktig och betala skatt är ingen solidarisk valmöjlighet. Det gör de flesta av oss. Bättre kan ni. Sedan säger ju Reinfeldt det själv "Jag talar för dom som arbetar, hon-Mona-talar för dom som inte gör det". Det säger ju en del om läser mellan raderna?
Laddar...