|
Inlägg #1: Postat: 2007-08-16 20:59:00
|
|
Joakim Steneberg |
Vart vill du komma Ramona? Att allt är förutbestämt, att det inte går att hindra utvecklingen? Eller att det ändå skall gå åt helvete? Att politikerna inte skall göra någonting eftersom de är högavlönade?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-18 13:27:00
|
|
Ramona Fransson |
Jag kräks över floskler som jag hörts rapade i decennier! Vid tjugo, trodde jag, vid trettio hoppades jag, vid fyrtio resignerade jag, vid femtio, skrattar jag nästan på mig varje gång jag hör samma sak för hundratusende gången!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-18 13:28:00
|
|
Ramona Fransson |
Och gissa vad som har hänt på trettio år? Inte ett jävla skit som har förbättrat det för människan. Harry Martinsson hade mer rätt på 50-talet,än vad han kunnat ana!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-18 13:29:00
|
|
Ramona Fransson |
Visst, kan vi köpa mer grejer som vi inte heller behöver, ringa fler samtal än vad vi behöver och äta västvärlden mer än vad vi gör av med, men är vi VERKLIGEN lyckligare?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-18 14:43:00
|
|
Janne B |
Visst kan man bli oerhört lessen Ramona över all mänsklig dumhet. Jag såg också programmet med H Martinsson som var en slags utstött miljökämpe, innan ordet miljö var uppfunnit. Han stod där vid sin sura sjö och sökte efter nya ord på tillstånd och myndigheter. /
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-18 14:43:00
|
|
Janne B |
Kring 1960 då jag var 20 år satt vi frikyrkliga ungdomar och läste på om naturslöseri, överbefolkning, rovdrift i Kongo osv. Vi lärde oss massor men kände redan då en maktlöshet inför starkare krafter. Jag vet inte om folkbildningen kring detta har ökat så värst mycket sedan dess. Det är svårt att tro då man ser folks beteende. Själv kör jag omkring i en 23 år gammal Saab 90 med knappt mätbara avgasvärlden. 0,1 procent sade bilprovaren.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-18 14:49:00
|
|
Joakim Steneberg |
Hmm, om jag minns så var du gärna "kärringen mot strömmen" och oroade dig för "stampat jordgolv" med för mycket miljöhänsyn?
Så varför då kräkas över andras motstånd? När det gäller jordgolven, så kan vi ändå förse dem med heltäckningmatta kan jag meddela!
Världens största tillverkare i branschen har minskat sin miljöbelastning med hälften! Återvinning, tejp i st. f. lim, minskade koldioxid även. 2020 räknar de med att vara helt miljöanpassade!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-18 14:58:00
|
|
Janne B |
Jag har skrivit mycket klokt och dumt i mina dagar. Hur är det med dig? Jo jag såg i TV om de nya heltäckningsmattorna. Men hur länge håller tejpen på ett "flytande" golv?
|
| |