Idag tänker jag bara spela Elvislåtar!

Inlägg #1: Postat: 2007-08-16 15:33:00
Ramona Fransson
Har du varit inne på länken som en av kommentatorerna har till Elvis ,på youtube. Där kanske det du söker finns! Där fanns massor av underbara foton, Elvis som pojke, m.m. och musik.
Inlägg #2: Postat: 2007-08-16 15:37:00
Billy Butt
Ramona... JAG VET SVARET... JAG VILLE BARA TESTA ANDRAS KUNSKAPER... Klart jag vet svaret... Jag vet allt om Elvis nästan allt rättare sagt
Inlägg #3: Postat: 2007-08-16 16:53:00
Joakim Steneberg
Nä, vi vet inte. "Problemet" med Elvis låtar är schlagerformatet. Drygt 2 minuter, sen är det slut. Kanske beror det på musikerna, de hade inte hunnit med! Man vågade knappt på sig instrumentala solon! Om man lyssnar på Heartbreak hotel så är där ett helt underbart piano i bakgrunden, men i jazzstil! Skulle inte förvåna om Jan Johansson lyssnat på det...
Inlägg #4: Postat: 2007-08-16 17:03:00
Mats TCM
En charmig sak med musik från "förr i tiden" är enligt mitt förmenande att låtarna är kortare helt enkelt. Jag menar att många låtar idag är alldeles för långa. Många låtar är ju över 5 minuter! Men blir en låt bättre för att den har ett längre tidsformat? Jag vet inte mycket om Elvis ärligt talat. Men jag lyssnar ofta på Simon & Garfunkel och många av deras bästa låtar är faktiskt bara 2 - 2½ minut. Det är ju ett konstycke att uttrycka sig med så få ord som möjligt och ändå få fram budskapet.
Inlägg #5: Postat: 2007-08-16 17:07:00
Mats TCM
Angående Elvis så vet jag inte så förfärligt mycket om hans musik! Men ibland visar dem en film med honom. Jag tycker att han verkade ha varit en bra skådespelare, åtminstone enligt vad jag har sett. Elvis var en mycket skicklig sångare, artist, men inte någon duktig gitarrist eller låtskrivare. Men i sexfixeringens tidevarv så framhävs alltid hans "vickande höfter", som tyvärr flyttar fokus från att han faktiskt kunde sjunga mycket bra!
Inlägg #6: Postat: 2007-08-16 19:30:00
Billy Butt
Är det ingen av er som kan svara på min fråga ovan? Ska jag avslöja svaret?
Inlägg #7: Postat: 2007-08-16 22:22:00
Sunny
Ja jag måste ge mig o jag är ändå ett riktig svårt fall av Elvisdyrkan. Svaret?
Inlägg #8: Postat: 2007-08-16 22:48:00
Billy Butt
Svaret: Låten heter "Kupuyipo I love you" och kommer ur filmen "Blue Hawaii". Elvis sjunger den till de tre gymnasieeleverna och deras lärarinna när han visar dem annanas plantagen. Fin låt!
Laddar...