|
Inlägg #1: Postat: 2007-08-14 18:06:00
|
|
Sunny |
Mysan: I vilken branch tycker du Linda passar bättre i än den hon redan jobbar på att tillhöra?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-14 18:07:00
|
|
Sunny |
Vad jobbar du själv med?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-15 23:27:00
|
|
Sunny |
Vad menas med ett "vanligt" jobb?
Är det mängden av utövare som gör det vanligt? Typ skola vård omsorg? Ellerr är det fabriksjobben? Austronat,forskare, presidenter o andra udda yrken måste väl bort ? Är veterinär tillräckligt vanligt tror du? Vad ska konstnärerna ta sig till. De brukar envisas med att måla, formge o skriva trots att de är så få?
Att sträva efter någon slags "Vanlighet" måste vara det mest tragiska i livet för då måste man väl vara helt tom inuti?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-15 23:29:00
|
|
Sunny |
Tänk er en gravsten med orden: "Hon var vanlig!
Hade ett vanligt jobb.
En vanlig familj.
Vanliga kläder o vanliga åsikter."
Värre kan det enligt min mening inte bli.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-16 09:24:00
|
|
Lotusen |
Är det så hemskt, Sunny, att leva ett sk ´vanligt´liv? Vem är vanlig förresten? Det som är vanligt idag, är ju att tonårstjejer känner behov av att operera sig o visa upp sig nakna för att bli sedda. Av vem? Grabbtidningarna? Nu när t.o.m. deras unga, testeronstinna läsare visat att de tycker bättre om naturliga bröst, kanske äntligen tjejerna börjar fatta att de är finast som de är. Att som LR 30!! göra allt för att se ut som Barbie, kanske inte blir så ´vanligt´i framtiden.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-16 10:14:00
|
|
Lotusen |
Testeron???? Jag skapade visst ett nytt ord när fingrarna slant.... tänkte kanske på testet i tidningen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-16 22:36:00
|
|
Sunny |
Lotusen: När man alltid varit udda o aldrig passat in kan man antingen kväva o göra om sig själv för att bli accepterad eller gå sin egen väg: Detta är jag!
Vi har bara ett liv o som sången säger:" You cant please everyone so you got to please yurself! "Linda o många med henne gör nästan vad som helst för att passa in i ett sjukt ideal.Jag tycker synd om människorna.
|
| |