Inlägg #1: Postat: 2007-08-13 22:04:00
|
GunnarL |
f/ Sen är Du kanske också lite väl katastrofinriktad. Världen går inte under så lätt och människan är en jävel på att lösa problem och anpassa sig till rådande förhållanden. Jag minns att Du för något år sedan varnade för en totalt tillintetgörande pandemi i form av fågelinfluensa. Vad blev det av med det? Du domedagspredikar alltså lite för ofta för att man skall uppfatta det som fullt seriöst.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-13 22:05:00
|
GunnarL |
f/ Men ta inte illa upp. Du skriver bra och är intressant att läsa! Om man orkar igenom allt ihop....
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-14 11:18:00
|
Patrick G |
Tack för de efterlängtade kommentarrna! Visst skriver jag alldeles för långa texter! Jag förundras ständigt över att de finns några hundra bland Sourzes 80 000 träffar per månad som orkar klicka på dem. Hur många läser ända till slutet finns tyvärr inget sätt att veta. Men jag nöjer mig faktiskt med mina få, hänggivna läsare och känner mig hedrad att de besvärar sig. JAg antar att deras törst för kunskap och insikt i andras tankar matchar deras uthållighet.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-14 11:19:00
|
Patrick G |
Kritiken som jag får i kommentarerns inspirarer mig att skriva vidare, och därför saknade jag den. Inte för att jag saknar bekräftelsen.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-14 11:23:00
|
Patrick G |
Förresten har jag aldrig varnat "för en totalt tillintetgörande pandemi i form av fågelinfluens". Läs om texte noga. Jag drog en jämförelse mellan hur mycket pengar/resurser/mediauppmärksamhet ägnades åt ett fiktivt hot från Saddam och USA:s totala brist på förberedelser på naturkatastrofer, i detta fall en pandemi.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-14 11:25:00
|
Patrick G |
Bara för att sådana katastrofer sällan inträffar innebär inte att man får strunta i riskerna och istället fördla folkets skattepengar på onödiga illegala invasioner. New Orleans blev beviset på snedprioriteringen. Tyvärr är läget ännu mer prikärt idag oavsett om det gäller fågelinfluensen eller en terroristattack.
|
|