|
Inlägg #1: Postat: 2007-08-12 08:09:00
|
|
Inger-Sofia |
...lider kanske av utbrändhet/överbelastning av kroppssystemet-människor som under kortare eller längre tid utsatt sina kroppar,sina psyken för allt för stor belastning.Man kan inte hålla hur många bollar som helst i luften,hur länge som helst.Dygnet har sina 24 tim.Att försöka pressa in 30 till kräver sin tribut.I bästa fall ryker proppen-i värsta fall lägger kroppen -livet av.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-12 17:57:00
|
|
Mats TCM |
1 Det ligger en del i det där! Jag har själv en bror som bor sedan många år i USA. Han och hans familj springer jämt och ständigt till doktorn för vilka småskavanker som helst. Skavanker som en "vanlig svensk" aldrig skulle uppsöka sjukvården för. Alla hans arbetskollegor gör samma sak, de är alla födda i USA. Är det något land i världen där folk är sjuka så är det i USA, både fysiskt och psykiskt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-12 18:07:00
|
|
Joakim Steneberg |
Sedan så har väl var och varannan amerikan, de som har råd alltså, sin egen "shrink", psykiater eller terapeut? Har de klent psyke där över? Eller är det bara ännu en statusgrej?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-12 18:15:00
|
|
Mats TCM |
3 Rätt! När min bror bodde i Sverige hade han ingen shrink, advokat, terapeut, doktor, massör osv. Sedan när han flyttade till USA började han anamma amerikansk livsstil. Han säger själv att det från början inte var tänkt att det skulle bli så, utan att kollegor insisterade på att han skulle göra det. Han har t.o.m en egen advokat, trots att han inte på något sätt befinner sig i något juridiskt klammeri. Man är rädd för döden i USA, ty därför garderar man sig mot döden i alla lägen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-12 18:30:00
|
|
Mats TCM |
4 I USA är det ju kotym att man skall ha en hel uppsättning "experter" runt omkring sig som skall "fixa" ens liv. Självfallet så vill dessa "experter" ha betalt. Jodå, de vet nog att ta betalt. Detta idiotfenomen har börjat komma till Sverige, där s.k "coacher" skall "guida" dig rätt i den alltmer snåriga och kaotiska tillvaron vi lever i. Men vad levererar dessa "experter" egentligen förutom snusförnuftiga råd och en saltad räkning?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-13 04:20:00
|
|
CMO |
Uppmärksamhetshoran Mats TCM fabulerar vidare ur sina droghallucinationer. Steneberg har fömodligen bara sett för många Woddy Allen filmer.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-08-13 04:20:00
|
|
CMO |
"Woody" menar jag.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-08-13 14:00:00
|
|
tobias |
Inger-Sofia, bra kommentar! Jag tror du har helt rätt. CMO:s och companys kommentarer som den i svar 6 är väldigt avslöjande på ett genant sätt. Det är personer som drivs av fördomar och som inte är det minsta intresserad av att ifrågasätta sina utmanar, utan försöker hellre bekräfta dem ännu mer, genom att desperat famla efter högst tvivelaktiga "fakta" som stödjer dem. Det är inte värt att ödsla tid på dem.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-08-13 14:01:00
|
|
tobias |
...av att ifrågasätta sina fördomar.. ska det stå. min hjärna funkar ännu inte helt bra..
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-08-13 15:04:00
|
|
CMO |
Blev visst för mycket rödvin igår. Brukar i nyktert tillstånd inte bevärdiga Mats TCMs svammel med någon uppmärksamhet.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-08-13 15:07:00
|
|
Janne B |
Så en svamlar på droger och en svamlar på rödvin.Stackars den goda Källan...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-08-13 17:39:00
|
|
CMO |
11/ Det var inte svammel från min sida det var "in vino veritas".
|
| |