Inlägg #21: Postat: 2007-08-11 23:01:00
|
Joakim Steneberg |
"Beskriva en av orsakerna" skall det vara.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2007-08-11 23:05:00
|
bagge |
Nej om man blir utbränd när man går en ordinär utbildning som molekylärbiologi och man säger själv
"Då, när jag mådde som sämst och absolut inte klarade av något mer, så blev jag tillsist sjukskriven" Då anser jag att man inte ska kunna skriva artiklar till sourze. Som sagt var jag har en gammaldags inställning till detta.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2007-08-11 23:09:00
|
bagge |
Men nog om Jeppsson. Om du läser ovan så pekar jag ut det faktum att man kan inte bevisa bidragsfusk men extremt mycket talar om det. Ge bevis för att det inte finns eller punktera mina indicier istället. Du beskriver orsakerna säger du. Var det pga ekonomiska trångmål? Jag trodde att man tjänade mer om man jobbade än var sjuk?!
|
|
Inlägg #24: Postat: 2007-08-11 23:19:00
|
Joakim Steneberg |
"Den bästa medicinen mot utbrändhet vore att se till att människor aldrig hamnar där. För att det ska kunna uppnås så är det nödvändigt att se över västvärldens livsstil, ideal och arbetsmarknad."
Bra slutkläm i artikeln tycker jag.
Jag har inte mer att tillägga mer än vad jag redan skrivit! Och jag tror för min del inte att det räcker längre att "ha en gammeldags inställning". J.S.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2007-08-12 07:19:00
|
bagge |
Fina ord med noll och intet innehåll. Du undviker de frågor jag har, som vanligt.
Men en sista fråga, om du inte vill jobba i västvärlden, var vill du jobba då? Kina, Somalia eller var?
|
|
Inlägg #26: Postat: 2007-08-13 13:37:00
|
tobias |
Tack för kommentaren och dina andra svar. Jag kan meddela att artikeln om Svenskt Näringsliv skrev jag bitvis under en längre period och hade stor hjälp av andra liknande artiklar som var skrivna av framstående journalister. För övrigt så är ett av problemen hos de flesta med utbrändhet just att ta det lugnt, när man borde göra det. Jag borde vilat istället för att skriva, men ibland är det svårt att hålla sig. Det är döden att bara ligga och stirra i väggen.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2007-08-13 13:41:00
|
tobias |
bagge: fusket med socialförsäkringar beräknas vara 5-7 miljarder per år. Skattefusk och skatteplanering beräknas vara runt 110 miljarder per år. Var har du fått siffran på 200 miljarder ifrån??
|
|
Inlägg #28: Postat: 2007-08-14 12:08:00
|
MLJohansson |
Bagge/ att man inte klarar av stressen, pressen, och alla måsten på sitt arbete/utbildning betyder kanske inte att man ingen tid på dygnet/veckan/månaden har ork att göra NÅGOT? En artikel kan skrivas med små fem-minutare varje dag, en utbildning i molekylärbiologi klaras knappast av på det viset. Böcker kan också läsas i fem miuter om dagen, kurslitteratur behöver plöjas igenom snabbare än så...
|
|
Inlägg #29: Postat: 2007-08-14 12:11:00
|
MLJohansson |
Jag vet förstås inte hur artikelförfattaren spenderat sina dagar eller lagt upp sitt "frilansande", jag syftar bara i allmänhet på att alla utbrända knappast ligger med dropp och stirrar i taket. Kanske är det t.o.m. en god idé att åtinstone FÖRSÖKA aktivera sig på något sätt, även om man mår för dåligt för att jobba??
|
|