|
Inlägg #21: Postat: 2007-08-10 23:49:00
|
|
GunnarL |
f/ I sin lycka gick han in på en herrekipering och tänkte sig att köpa en ny kostym. Han träffade på en gammal expedit som hjälpte honom. Jaha, sa expediten, "ni skall ha en medium ser jag". "Hur kunde ni veta det", sa mannen. "30 år i yrket" sa expediten. "Skall ni förresten inte också ha en skjorta till kostymen?" "Ni behöver en medium". "Rätt igen", sa mannen. "Ni har en fantastisk blick för det här med storlekar". "30 år i yrket" sa expediten.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2007-08-10 23:54:00
|
|
GunnarL |
f/ "När jag ändå är på gång kanske jag även skall köpa ett par nya kalsonger också" sa mannen. "Javisst" sa expediten. "Och även här skall det vara medium ser jag". "Nej där fick jag dig i alla fall", sa mannen. "Jag har haft "extra small" de senaste tjugo åren". "Nej, för helvete", sa expediten. "Om du har extra small som kommer de att trycka tillbaka ryggmärgen på dig så att du kommer att få kronisk huvudvärk!"
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2007-08-10 23:55:00
|
|
GunnarL |
f/ Usch, detta var första och enda gången jag skriver ner en vits på Sourze. Utrymmet är alltför begränsat.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2007-08-10 23:59:00
|
|
Joakim Steneberg |
Mja, lite halvrolig så där, men jag har ju ingen humor som du påpekat. "Typiskt manligt". Kan du tänka dig samma historia men med kvinnobröst? Knappast!
Men OK, du skall få isbjörnshistorien. Men då förväntar jag mig att du ställer upp för mitt försvar när folkstormen viner kring sourze!
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2007-08-11 00:02:00
|
|
Joakim Steneberg |
På den tiden när "män var män" osv, så fanns det en klubb i Alaska för de verkliga tuffingarna. För att bli medlem i klubben måste man först halsa en helflaska whisky, därefter skjuta en isbjörn samt våldta en eskimåflicka.
En svensk kom till klubben och ville bli medlem. Visst, men först inträdesprovet...
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2007-08-11 00:05:00
|
|
Joakim Steneberg |
Han svepte lätt flaskan, han var ju svensk, och sågs ragla ut genom dörren i den alaskiska snöstormen. Timmarna gick. Till slut öppnades dörren, och in raglade svensken, alldeles blodig och sönderrriven.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2007-08-11 00:09:00
|
|
Joakim Steneberg |
Det enda han lyckades få fram, fast på alaskiska var: "Var fan hittar jag den där eskimåflickan jag skulle skjuta!"
Historien är från det "sexistiska 60-talet", när sådant här ännu var gångbart. Fast roligare var det trots detta! Natt, J.S.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2007-08-11 00:15:00
|
|
GunnarL |
27/ Ja, Du Joakim, några förträffliga historieberättare är tydligen varken Du eller jag. Men tack för samvaron i alla fall och jag önskar Dig en God natt!
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2007-08-11 00:18:00
|
|
Joakim Steneberg |
Jag berättar den således endast av "könshistoriska skäl", eller vad det kan heta. Som exempel på den "kvinnosyn" som rådde på den tiden. Tror jag. Men nu får jag nog snart på huden...Av någon?
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2007-08-11 00:24:00
|
|
Joakim Steneberg |
28 Vi kan väl trösta oss med att det inte är vi som har hittat på historierna ändå! Godnatt!
|
| |