Då kan man kalla sig "svensk"

Inlägg #1: Postat: 2007-08-10 10:13:00
Unto S
Försök inte att få mig att uttala ordet ”sju” på svenskt vis. I Göteborg säger man sju på sitt sätt, stockholmarna på sitt, i Norrland säger man sitt och här i Skåne finns många olika uttal. Ingen i Sverige är ”svensk”, försök inte göra oss till det vi inte är. Invandrare är jag inte heller, det finns ingen mall hur en invandrare är. Låt mig vara den jag är, jag som i unga år utnyttjade friheten och äventyrslustan och till slut hamnade i Skåne av praktiska skäl.
Inlägg #2: Postat: 2007-08-10 10:13:00
Unto S
Förresten! Grattis Billy Butt, din artikel här på Sourze ”Darin Zanyar kommer att bli världsstjärna” har fått otroliga 80 766 läsare. För att jämföra din senaste som har fått 92 läsare.
Inlägg #3: Postat: 2007-08-10 10:36:00
Billy Butt
Det beror på att artikeln dyker upp som träff när Darin Zanyars fans söker hans namn på sökmotorerna. Men jag kan tala om för dig att jag fick otroligt mycket skit för den artikeln av somliga som tyckte att jag hade helt fel om Darin...
Inlägg #4: Postat: 2007-08-10 11:23:00
Janne B
Så om jag i mina kommande artiklar skriver Lill-Babs, August Strindberg, Olof Palme, Göran Persson, Ulf Ekman, Unto S etc så får jag så där 50 000 nedslag.
Inlägg #5: Postat: 2007-08-10 11:39:00
Billy Butt
Förmodligen!
Inlägg #6: Postat: 2007-08-10 12:15:00
Joakim Steneberg
Länk: sourze.se
Denna min artikel har bara fått 543 läsare, ung. samma om Reinfeldt. Likaså Butts artikel om/med henne i rubriken. I förvånansvärt uppskattande ordalag, även med tanke på Butts egna åsikter om feminism!
Men det skall alltså annat till, t.ex att man är ensam/tidigt ute om en blivande kändis.
Inlägg #7: Postat: 2007-08-13 21:46:00
Ratko
Lagen säger att, "den är svensk som är född utav svenska föräldrar". Men, att välja att "kalla/känna sig svensk" avgör den enskilde själv. Hur gick det förresten Billy, fick Du resning i det korrupta målet/domen mot Dig?

-Eller kör "dom" demokrati mot Dig fortfarande?
Inlägg #8: Postat: 2007-08-24 00:38:00
jcalling
Ratko. Du skriver att enligt lagen är den svensk som är född av svenska föräldrar. Jag anser mig vara svensk. Men min pappa föddes i finland och kom hit som treåring. Och mina barn då?? de måste vara ena riktiga utlänningar då. En mamma som är född i sverige men inte har två svenska föräldrar sen har de en pappa från forna jugoslavien som kom till sverige som 8 åring. När fan ska de bli svenska då?? Eller deras barn? Eller barnbarn? Skulle det vara så så är inte någon i sverige äkta svensk....
Laddar...