Inlägg #1: Postat: 2007-08-08 12:49:00
|
Leif-Arne |
Skall man vara riktigt petig så uppfyller inte Bigbangteorin kraven på upprepbarhet. Å andra sidan så lämnar bibelns en del funderingar kring blindtarm och visdomständer.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-08 12:56:00
|
Leif-Arne |
Detta med hårighet, människan är rent biologist en slags mångkampare, tillika delvis semimaritim. Ingen annan varelse kan simma 3 km, springa 40 km för att avsluta med att klättra upp i ett träd. Många maritima däggdjur har ju sina isolerande lager på insidan av huden, som valar tex. Kanske är vår relativa pälslöshet en anpassning till vårt mångkamperi?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-08 13:12:00
|
Janne B |
Ja då vet jag äntligen varför bara människor ställer upp i trekamp för att nu inte tala om militär femkamp. Det finns väl också sjukamp;- Mer på allvar. Man häpnar ofta över människans mångsidighet. Människans HJÄRNA - skapelsens krona?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-08 13:14:00
|
Janne B |
Men spyflugor lär kunna känna liklukt på 2 km håll.Med sin nästan osynliga hjärna. Naturen är fylld av sådana märkvärdigheter...Fick bara vi människor Musiken?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-08 13:17:00
|
Leif-Arne |
4 Vi fick en hel del som blev använbart: tummen, stämbanden, förmågan att förstå orsakverkansamband, förutom en fysisk mångsidighet som är unik. Rätt bra utdelning ändå.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-08 20:08:00
|
Rogntudju |
Jag skulle hellre få full utdelning på någon av mina fyra lottorader någon gång. För några miljarder år sedan var ju sannolikheten att det skulle bli folk av oss omätbart liten och oddset för detta s-k-y-h-ö-g-t. Så nog fan borde man väl kunna trotsa oddset 1 mot 6,5 miljoner? ;-
|
|