|
Inlägg #1: Postat: 2007-08-06 23:07:00
|
|
Ramona Fransson |
Jag vet inte om jag ska tro på att "om det bara blir sextimmarsdag blir det så bra!" Det krävs en hel del mer än bara "ta hand om" barn idag. Det krävs engagemang utöver det vanliga. Att ge av sin sin tid och lyssna, prata med sina barn kostar ingenting! Att gå på promenader är också gratis!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-08-06 23:11:00
|
|
Ramona Fransson |
Idag finns det inte tid ens på sociala! Straff av idag är kratta löv i parken om krattan är ledig. Först när de"buset" är sexton år kommer straffet. Då kan de ha hållit på i fem sex år utan att någonting hände! Dagens utbud av "detta vill vi ha" är enormt och att lära barnen, först arbeta sedan köpa, verkar ha blivit en antik modell. Det heter" ta för dig" och det kostar nada, är snarare den nya modellen!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-08-06 23:13:00
|
|
Ramona Fransson |
Jag tycker att det är hög tid att byta stil! Annars tror jag att vi kan ta farväl av det som idag heter moral och ansvar. Det kommer att bytas ut till "skit i det och ta för dig!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-08-07 09:26:00
|
|
MLJohansson |
Det enda man lyckas med genom fängelsestraff är att ge kriminella nya kontakter, större nätverk och ännu mer kriminella idéer. Samt ännu mindre tro på samhället och den gemenskap man ändå aldrig känt sig delaktig i. Jag har i alla fall aldrig träffat nån som blivit "omvänd" efter en tid i fängelset...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-08-07 14:03:00
|
|
Ramona Fransson |
OM det är det enda man lyckas med genom fängelsestraff, vad ska då finnas istället, om det är så att du som inte kriminell, vill leva hederligt och tryggt?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-08-07 22:17:00
|
|
Sunny |
2 Ramona: Detta är ett stort problem. Först händer ingenting,sedan händer ingenting,sedan hände heller ingenting men plötsligt händer allting. Då kan den unge redan ha kört fast i en kriminell karrriär.
Man bör stämma i bäcken o inte invänta flodvågen!
|
| |