Det är något fel med utvecklingsläran

Den här tråden diskuterar artikeln Det är något fel med utvecklingsläran.
Inlägg #1: Postat: 2007-08-08 10:57:00
Joakim Steneberg
Du förstår, utvecklingsläran är inte färdigutvecklad, liksom inte heller det som den bekriver. Och är man inte färdigutvecklad så är man inte fulländad! Till skillnad från vad vissa religioner anser sig vara! Men trevligt skrivet ändå! Fast jag tror inte flodhäst och häst är släkt.
Inlägg #2: Postat: 2007-08-08 12:44:00
Janne B
Konstigt att det kan uppstå stridigheter kring en sådan här rolig, ja underhållande hypotes...DAG ETT så uppstod hela Universum av Ingeting alls. Big Bang. Nog fick Moseböckerna till det lite bättre, men inte så värst mycket. Men liksom mer poetiskt och underhållande...
Inlägg #3: Postat: 2007-08-08 14:29:00
Sunny
*skrattar *

Om utvecklingsläran contra de bibeltrogna har jaginte förstått varför det behöver krocka?
Som ateist ser jag inga motsättningar här. Om man kan tro på sådana skrönor som Lilith, Adam o Eva eller på att Maria födde ensam eller att Jesus stod upp från de döda så är väl teorin att Gud vad han än kallas kan ha skapat livets uppkomst genom att sätta i gång hela utveckligngen av liv. Ändå ifrån encelliga djur i vattnet o framåt. Min Käre som är djupt kristen ser de oxå så.
Inlägg #4: Postat: 2007-08-08 17:03:00
Joakim Steneberg
Beklagligtvis är det så, att den biologiska utvecklingen nu måste sätta full fart. Detta för att hänga med i den "mänskliga utvecklingen", med en allt större andel människor nu 6 miljarder, som vill konsumera allt mer. Från nödvändiga basvaror till ren lyx eller rent skräp.
Inlägg #5: Postat: 2007-08-08 20:10:00
Rogntudju
Roande läsning hur som helst. :-
Inlägg #6: Postat: 2007-08-08 22:16:00
elmange
Det är inget fel på utvecklingsläran. Felet ligger hos alla personer som inte fattat ett dugg av vad den handlar om och som tror att deras knäppa fantasier och favoritsagor ger fog för hållbara invändningar mot den.
Inlägg #7: Postat: 2007-08-08 23:08:00
angus
Tänk Jan, om dom människor som använder huvudet blir fler och fler, det hade ju varit en trevlig utveckling. Trevlig artikel.
Inlägg #8: Postat: 2007-08-09 00:29:00
Elvy
Anthracotherium magnum Cuvier var ett stort klumpigt djur kroppslängd 1,8 m mankhöjd 1,2 m skallens längd 0,7 m som var släkt med svinen och flodhästarna och levde under oligocentiden, 32-35 miljoner år sedan. Det hade ett stort huvud med lång och platt nos. Dess tanduppsättning karaktäriserades av extremt långa, mejselformade framtänder och böjda hörntänder, som närmast liknade ett rovdjurs.
Inlägg #9: Postat: 2007-08-09 09:40:00
Janne B
Ni som gett mig bottenbetyg har nog missat att artikeln står under "Kultur och Nöje". Detta är en rätt roande artikel med lite lätt anknytning till den riktiga debatten i ämnet. Jag driver lite grann med lite folkliga föreställningar osv. Ha det så härligt. Ja
Inlägg #10: Postat: 2007-08-10 14:54:00
Leif-Arne
En djur som länge ådragit sig forskningsintresse från framlidne professorne i jamsk zooogi, Bälst du´Lurn är släntbjörnen. Pga björnens hemvist är brant fjällterräng, har den anpassning skett att vänster fram och bakben är betydligt kortare än de högra mostvarigheterna. Följakligen så kan björnen utan besvärade obalans gåendes spriralformigt i vänstervarv beta av fjällsluttningarna på kråkbär och blåbär.
Inlägg #11: Postat: 2007-08-10 15:37:00
Anders Hesselbom
Var tusan läste du evolutionsbiologi? Eller är du självutnämnd expert? Jag hatar att behöva vara den som kommer med det tråkiga beskedet, men du blandat bort dina kort lite. Om du verkligen vill lära dig något så finns det jättebra hemsidor där forskare presenterar de aktuella hållningarna, t.ex. www.talkorigins.org. Detta är en seriös disciplin inom vetenskapen, som förtjänar att man läser på innan man kritiserar.
Inlägg #12: Postat: 2007-08-11 15:36:00
Janne B
Det finns Läror som är så Heliga att de inte får ifrågasättas eller skämtas om. Inte ens om man på flera sätt talar om att detta hör till nöjesavdelningen. Beviset är mina två stjärnor. / Men andra ggr har jag kanske fått för många/ Sourze är underbar...
Inlägg #13: Postat: 2007-08-11 17:40:00
Unto S
Till slut kommer frågan ”Vad är meningen med livet?”. Studerar man ingående utvecklingsläran, utan religiösa påhitt, kommer man fram att det inte finns någon mening med livet. Det är likadant med världsalltet, det finns ingen början och inget slut. Det är bara vi människor som har utvecklat en medvetenhet och kan uppkäftigt ställa frågor om livets mening och ursprung. Djuren kan inte det!
Inlägg #14: Postat: 2007-08-18 16:13:00
Beckisbarnet
Bingo! tÄNK OM JAG HADE DET SÅ bra som dig, Janne.. inget hår på bröstet och armarna. Jobbigt att vaxa var & varannan dag eftersom jag har hår på bröstet och armarna..och så rakningen av underlivet också.. *suck* Var tacksam istället att du slipper raka bröstet Broder!
Inlägg #15: Postat: 2008-02-25 12:17:00
Ragnhild Blücher
Klart underhållande läsning. Höjde medelbetyget genom att klicka BJHL.
Det hänger på håret :-
Laddar...