Inlägg #101: Postat: 2007-08-09 19:11:00
|
Sunny |
Cim: Om jag skulle vallat mina flickor på krogen när de var 19 o 23 hade de nobbat mig!
Då är det oxå för sent att ge någon självkänsla: Det är när det lilla barnet börjar göra egna saker man ska hejja på dem. Min dotterdotter ,2 år, är i rätt ålder för att ges verktyg att bygga upp en stark självkänsla.
|
|
Inlägg #102: Postat: 2007-08-09 19:13:00
|
Sunny |
97 Det kan aldrig vara fel att visa lite civilcurage???
|
|
Inlägg #103: Postat: 2007-08-09 19:25:00
|
Sunny |
88 Cim för några år sedan bröt jag en vana: Jag frös o stängde köksfönstret utan att katterna var inne. De brukar lägga sig i sin korg under tak vid bakdörren om det är stängt när de kommer. På morgonen fanns där bara en katt.
Efter 4 månaders sökning fick jag veta att han blivit påkörd o dött samma natt jag hade stängt fönstert! Han var öronmärkt Jag tänker på det ibland o önskar det ogjort.
|
|
Inlägg #104: Postat: 2007-08-09 21:25:00
|
Mayito |
Svar 100: Sunny, ofattbart att du missförstår mig. Jag pratar inte om flickornas sexliv. Jag pratar om att hon LJÖG om sitt sexliv. Det är en jävla skillnad. Jag moraliserar inte om deras sexliv utan för att hon ljög om det.
|
|
Inlägg #105: Postat: 2007-08-09 21:27:00
|
Mayito |
1 Hon ljög i polisförhören om att hon haft gruppsex med sadoinslag tidigare. Det kom fram först sedan hon konfronterats med bevis: de två killarnas samstämmiga berättelse. Detsamma gäller den gången hon krävde betalt efteråt.
|
|
Inlägg #106: Postat: 2007-08-09 21:29:00
|
Mayito |
Sunny, jag har aldrig någonsin i ett enda inlägg i våldtäktsdebatter jag vet att du läst mig i de andra fallen också moraliserat om kvinnors sexliv. Så lägg av! De får vara horor, drinkluder, sadogruppsexare eller nunnor. Bara de står för det och inte ljuger.
|
|
Inlägg #107: Postat: 2007-08-09 21:31:00
|
Mayito |
Men. I det första fallet är tjejens tidigare erfarenheten med SAMMA killar oerhört viktigt - rent av avgörande. Därför ska hon fan i mig inte ljuga om det och därför förtjänar hon mitt förakt. Jag tror helt enkelt inte på henne på samma sätt som tingsrätten gjorde. Jag tror helt på killarnas berättelser där. De är mycket mer trovärdiga i allt.
|
|
Inlägg #108: Postat: 2007-08-09 21:32:00
|
Mayito |
Och ärligt talat, Sunny. Jag är rätt säker på att tingsrätten tycker som jag men de kunde inte skriva ut det på samma sätt som jag kan. Det är inte ovanligt att domstolor brukar kompromissa på det typiskt svenska sättet även när tjejerns historier är fullständigt sanslösa.
|
|
Inlägg #109: Postat: 2007-08-09 21:35:00
|
Mayito |
I stället för att uttrycka det som att "den här bruden är inte klok nånstans och precis allt hon påstår har försvaret lyckats överbevisa och hon är ju fullständigt patetisk" så skriver domstolorna typ: "i och för sig ger målsäganden ett trovärdigt intryck men...". Amatördebattörer tror att detta betyder att att tjejen faktiskt blev våldtagen. Jag vet bättre eftersom jag läst hundratals domar och gått igenom många utredningar.
|
|
Inlägg #110: Postat: 2007-08-09 21:40:00
|
Mayito |
Så lägg av med den där typen av "missförstånd", Sunny. Du vet mycket väl att jag aldrig moraliserar över kvinnors sexliv. Jag respekterar även prostituerade under förutsättning att de står för vad de är och - förstås - att de utövar sitt yrke inom ramen för vad som anses vara sund affärsmoral.
|
|
Inlägg #111: Postat: 2007-08-10 18:42:00
|
Sunny |
Mayito: Jag är nog ingen amatördebattör i det här ämnet: tyvärr. Tvärtom är det åtskilliga år sedan jag kände att nu får det vara nog: Nu skriver jag inte en rad till om ämnet eftersom allt jag skriver är en ständig upprepning.
Men det verkar som varje generation måsta få upptäcka samma sak själva? Katarina Wennströms Flickan och skulden är samma bok som Maria Pia Boettius skrev redan år 1976 med då hette den skylla sig själv.
|
|
Inlägg #112: Postat: 2007-08-10 18:49:00
|
Sunny |
I mitt "våltdtäktsbiblotek" som fyller hela gästrummet med deppig image finns det över 100 böcker till o en rad dommar o förundersökningar men allt som kan sägas sades alltså -76.Därefter skrevs ingenting nytt.
Men jag är ledsen att jag missuppfattat dig i det inlägget.Lögner föder frågor. men jag menat ju att det är de anklagade som ska granskas o deras sexliv som bör vara i fokus. Andreas eller om det var John säger ju själv att
|
|
Inlägg #113: Postat: 2007-08-10 19:02:00
|
Sunny |
forts han tror att han blivit utsatt för sitt dåliga rykte.Jag undrar :Vilket rykte?
Gäller detsaker typ betalningsanmärkningar kan han inte hänvisa till det i detta fallet? Ryktet går att han förgriper sig på berusade tjejer o han är medveten om detta rykte! Väl friad från den ena anklagelsen beter han sig likadant igen. Oskyldigt anklagad för att missförstå en berusad kvinnas nej hade jag varit mycket noga i för en sådan oskyldig miss måste ju kännas för djävligt?
|
|
Inlägg #114: Postat: 2007-08-10 19:04:00
|
Sunny |
Att personalen på Grabbarnas tror att deras chef är skyldig kan man däremot kanske bortse ifrån?
|
|
Inlägg #115: Postat: 2007-08-10 19:45:00
|
Daniel Wijk |
Oavsett vad så är det domstolens dom vi får vänta på. Andra personers dommar, exempelvis de som känner den anklagade, oavsett vad denne tror det är en kvinna som skriver i expressen som inte tror på anklagelsen som känner personen i fråga, är naturligtvis intressanta om man vill läsa sig till hur folk i hans närhet tycker och tänker men inte mer.
|
|
Inlägg #116: Postat: 2007-08-10 19:49:00
|
Daniel Wijk |
Sen får jag nog säga att jag inte gillar de som svinar men jag anser inte att svineriet i sig är ett brott. Våldtäkt är något annat och det viktiga är att domstolen får tid på sig att undersöka vad som har hänt så att dom kan bedömma om det ska frias eller fällas.
|
|
Inlägg #117: Postat: 2007-08-10 19:49:00
|
Daniel Wijk |
Att det sedan finns folk som vill ta lagen i egna händer är varken ovanligt eller lustigt. Vi människor är hämdlystna och ganska korkade i våran ilska. det är därför som vi har ett rättssystem som dömmer istället för att bara hänga alla vi tycker illa om.
|
|
Inlägg #118: Postat: 2007-08-30 19:57:00
|
Sunny |
Mayito: Jag har gjort inläggen 5.6. 38, 39 71, 72 98-103 111-114 här. Vilket tycker du är märkligt?
|
|
Inlägg #119: Postat: 2007-08-31 00:56:00
|
Uno Hansson |
Mayito, oberoende av hur förbannad som du än blir, så är det ju våldtäkt i båda fallen. OCH de historiska och faktiska olikheterna när det gäller bakgrundsinfo bör naturligtvis domstolen inte ta någon hänsyn till.
|
|
Inlägg #120: Postat: 2007-08-31 00:59:00
|
Uno Hansson |
24/Naivitet är vanligtvis varken bottenlös eller på något sätt klandervärd! Naivitet är naivitet och inget annat!
|
|