Inlägg #81: Postat: 2007-08-09 11:51:00
|
CimEfraimsson |
Och min katt hade inte brutit bakbenet om vi inte hade öppnat fönstret den där söndagmorgonen. Samma sak. Sådär kan man ju för fan inte resonera, man måste kunna få gå ut som tjej, bjuda en kille på dricka, bli bjuden tillbaks och få killen fälld när han senare våldtar en.
|
|
Inlägg #82: Postat: 2007-08-09 11:52:00
|
CimEfraimsson |
Kunna anmäla utan att det blir ett jävla liv om kvinnor utan ansvar och de stackars "männen" som hängs ut i media. Kunna förvänta sig att krogpersonal gör något om man antingen självförvållat eller på grund av att någon drogat en verkar svinpackad och knappt kan stå, att personalen sätter en i en taxi, reagerar när en lealös tjej hänger på en killes nyktra axel. Ett sånt samhälle är det vi borde sträva efter.
|
|
Inlägg #83: Postat: 2007-08-09 11:54:00
|
CimEfraimsson |
Och ja, det här är en fråga om hur krogen Patricia och dess anställda skötte situationen också. Naturligtvis är det mycket folk inne på stället, men ordningsvakternas uppgift är väl ändå att hålla koll på folk som kommer in respektive ut genom dörrarna, och om inte, så borde det ligga ett medfött ansvarskännande mot en riktigt pissfull tjej stödd av en kille vars ansikte de allra flesta skulle kunna peka ut vid det här laget.
|
|
Inlägg #84: Postat: 2007-08-09 11:57:00
|
CimEfraimsson |
Så vad är det du säger Biff? Tjejer ska inte låta sig bli bjudna på dricka? En tjej som inte vill bli våldtagen ska hålla sig borta från Stureplan? En tjej ska alltid förvänta sig en våldtäkt vid utgång med killar som bjuder bort champagne och agera därefter? Förstår inte din ståndpunkt alls.
|
|
Inlägg #85: Postat: 2007-08-09 13:30:00
|
Biff |
Cim. Alla som har katt vet att man inte lämnar fönstren öppna hur som helst. Min önskan är att minska antalet våldtäkter, inte att straffa våldtäktsmännen. För jag tycker inte det är ok att bli våldtagen om man bara lyckas vinna den efterföljande processen. Inställningen hon många politiskt intresserade tjejer verkar vara att tjejer ska få kunna uppföra sig hur ansvarslöst som helst och ändå kunna lita på att staten städar upp efter dem.
|
|
Inlägg #86: Postat: 2007-08-09 13:30:00
|
Biff |
Så fungerar dock inte världen, för staten och krogpersonalen har inte samma kapacitet som ens föräldrar. Du talar om att sträva efter ett bättre samhälle, men rent konkret skriver du bara om att vuxna borde skydda ungdomar bättre.
|
|
Inlägg #87: Postat: 2007-08-09 13:30:00
|
Biff |
Jag tycker inte att tjejer ska misstänka varenda kille på Stureplan. Vad jag efterlyser är en våldtäktsdebatt som inte bara går ut på att hata rättsväsendet och våldtäktsmännen utan även upplyser tjejer om att de själva har ansvaret för att inte hamna i farliga situationer.
|
|
Inlägg #88: Postat: 2007-08-09 14:03:00
|
CimEfraimsson |
Jag har haft katt i hela mitt liv och vädrar täcken också, var inte korkad nu. Och du tror inte på något sätt att Sveriges rättsväsendes behandling mot misstänkta våldtäktsmän har någonting med kvantiten på våldtäkter att göra? Att det ständigt frias istället för att fällas, att när det väl fälls bara blir åtta månader i fängelse? Men du överdriver så, inställningen är inte alls att tjejer får uppföra sig hur som helst.
|
|
Inlägg #89: Postat: 2007-08-09 14:07:00
|
CimEfraimsson |
Tjejer ska inte lämna varandra ensamma, tjejer ska inte bli drängfulla och bestämma sig för att simma till Åland, tjejer ska inte hoppa in i svarttaxi och däcka. MEN, tjejer ska kunna gå ut på krogen och vara säkra på att dom får hjälp om dom blir drogade.
|
|
Inlägg #90: Postat: 2007-08-09 14:08:00
|
CimEfraimsson |
Att någon reagerar, bara några väl valda ord kan räcka för att våldtäktsmannen ska bli rädd och tänka om. DET borde vi satsa på. Vi tjejer är väl medvetna om vad som är en farlig situation, att gå på 54:an är det INTE. Där är jag själv några gånger i månaden.
|
|
Inlägg #91: Postat: 2007-08-09 14:10:00
|
CimEfraimsson |
Jag skriver absolut inte att vuxna ska skydda ungdomar, den här kvinnan är 23. Det här handlar om människa för människa, och att man kanske ska utbilda ordningsvakter vidare i att se om någon är drogpåverkad, lära sig känna igen tecknen och agera som dom borde därefter.
|
|
Inlägg #92: Postat: 2007-08-09 15:38:00
|
Biff |
Har du någon statistik som talar för att strafflängd och andelen fällande domar påverkar antalet våldtäkter, för i så fall talar den statistiken tvärtemot det jag har fått lära mig. Bara att bli misstänkt för en våldtäkt och sedan genomgå förundersökning och process torde enligt mig vara skäl nog för att avstå att våldta.
|
|
Inlägg #93: Postat: 2007-08-09 15:39:00
|
Biff |
Och även jag tycker att folk ska hjälpa varandra och att man ska se till att inte hamna i utsatta situationer när det inte finns hjälp att få. Det är däremot bättre att ha inställningen att ingen utom ens vänner kommer att hjälpa en om man blir drogad än inbilla sig att krogpersonalen eller samhället bryr sig.
|
|
Inlägg #94: Postat: 2007-08-09 15:39:00
|
Biff |
En mer övervakande krogpersonal får man dessutom enbart till priset av mindre integritet, fler vakter på krogarna, och högre priser pga större lönekostnad, vilket jag själv inte tycker det är värt. Att skylla den aktuella tjejens lidande på krogpersonalen är för övrigt fel, för precis som våldtäktsmannen inte har rätt till sex, har tjejen inte rätt till beskydd.
|
|
Inlägg #95: Postat: 2007-08-09 16:35:00
|
CimEfraimsson |
Jag menar inte att man ska inbilla sig, vi vet ju alla att krogpersonal skiter fullständigt i hur deras gäster mår. Förutom the rich and famous då såklart, dom ska mottagas enligt mänskliga rättigheter. Men resten pissar dom på, det vet vi, det inser jag, det jag säger är att vi borde jobba på att förändra det.
|
|
Inlägg #96: Postat: 2007-08-09 16:38:00
|
CimEfraimsson |
Jag förespråkar mindre integritet på krogen, det har jag gjort länge och jag fick nytt liv blåst i åsikten tack vare korkade Anna Sjödin. Jag tycker vi ska upp med kameror på varje krog, inte nödvändigtvis fler krogvakter, men definitivt bättre utbildade, en högre standard allmänt vad gäller branschen. Jag tycker du har helt fel, Biff, det är absolut värt högre kostnader.
|
|
Inlägg #97: Postat: 2007-08-09 18:54:00
|
Biff |
Själv lägger jag hellre de pengarna på viktigare saker än att vi nästan helt och hållet trygga svenskar ska känna oss trygga även när vi super oss dyngraka, tex Röda korset. Även om man nådde en punkt där krogpersonalen faktiskt hjälpte en skulle jag inte råda någon att lita på att hon kan gå på krogen och få hjälp om hon blev drogad. Inte heller tycker jag inte att krogpersonalen ska fällas för ansvar bara för att de inte skyddar folk från att hamna i situationer som kan leda till våldtäkt.
|
|
Inlägg #98: Postat: 2007-08-09 18:57:00
|
Sunny |
23 Det är inget fel på ONS: Jag har själv positiva minnen ifrån lyckade sådana.Men väljer man en helt okänd bör man vara nykter när man bestämmer sig. Är man bekanta innan o känner varandra hyfsat kan det bli bra ändå.
|
|
Inlägg #99: Postat: 2007-08-09 19:01:00
|
Sunny |
64 Biff: Även killarna kan vara offer här! De kan tycka att deras enda sätt att markera vilka baddare de är hänger på hur många tjejer de lyckats få i säng.Det är psykologiskt svårt att bestämma när offret blir förrövare för allt det där hänger i hop!
|
|
Inlägg #100: Postat: 2007-08-09 19:06:00
|
Sunny |
50 Mayito: Jag anser inte att flickornas egna sexliv spelar någon roll här! Om någon gillar gruppsex eller har många ONS:s så betyder detta inte att man kan våldtas ostraffat! Det påminner om den viktorianska moralen på 18 00 talet: bara en oskuld kunde våldtas: de andra fick skylla sig själva!
|
|