Inlägg #61: Postat: 2007-08-08 14:52:00
|
Sunny |
42Biff.Så menade jag absolut inte. Man kan vara sårbar av olika anledningar. En kan vara psykiska sjukdom som inte syns utanpå.
Depressioner t.ex. Eller fragile x som Bobbys mamma har.Så kan man vara mindre smart oxå. jag tror inte att de här kilarna väljer sina offer bland starka självsäkra psykiskt friska tejerna. Dessa skulle nämligen dra öronen åt sig under de inledande samtalen på krogen. Men för att vissa inte kan klara sig så bra så ursäktar det absolut inte
|
|
Inlägg #62: Postat: 2007-08-08 14:53:00
|
Sunny |
fortsatt andra utnyttjar dem: Snarare tvärtom!
|
|
Inlägg #63: Postat: 2007-08-08 14:57:00
|
Sunny |
51 Ja därför borde man kunna åtala de här svinen med kopplerilagen eller lagen om att utsätta andra för fara skada Om man inte får en fällande dom för våldtäkt. Det finns flera "mildare" varianter på våldtäktstemat oxå. Men de skadade flickan svårt den biten är dokumenterad o gick fria.Illa.
|
|
Inlägg #64: Postat: 2007-08-08 19:02:00
|
Biff |
Sunny. Jag ser inte dessa tjejer som offer såsom du verkar göra. Snarare är de kaxiga tjejer som tror att alla killar vill ha dem och som låtsas vara bättre och viktigare människor än andra. De ser killar som troféer. Den som blir bjuden på Champagne av den kändaste Stureplansprofilen vinner. Sedan går de till toan snackar skit om honom och om de tjejer på krogen som bär förra årets kläder. De är långtifrån osäkra, i stället alltför självsäkra. Och de förstör vanliga, trevliga tjejers rykte.
|
|
Inlägg #65: Postat: 2007-08-08 22:05:00
|
CimEfraimsson |
Biff, nu återvänder du till en intressant punkt, stureplansmentaliteten i sin helhet. Precis som du säger vinner den som blir bjuden av den mest kända killen att just stureplansprofiler är så eftertraktade kan jag varken förstå eller relatera till då jag inte umgås i de kretsarna, men jag förstår vad du menar.
|
|
Inlägg #66: Postat: 2007-08-08 22:07:00
|
CimEfraimsson |
Det är statusbetonat i de rikas följe, eller snarare kanske de wannabe-rikas följe, att gå före kön, slippa betala och lyckas tränga sig på toalettkön för att man är en snygg tjej som fejkar illamående. Det som visar att du inte är helt insatt i den här världen, eller allmänt i unga stureplanskåta tjejers värld, är att du tror att dom är självsäkra. Det stämmer absolut inte.
|
|
Inlägg #67: Postat: 2007-08-08 22:08:00
|
CimEfraimsson |
Bara en osäker tjej finner något sorts värde i att lyckas bli bjuden på champagne, det här bottnar ju inte i något annat än yta, skönhet för henne och rikedom för honom, och en självsäker tjej vet att detta inte betyder någonting i den riktiga världen.
|
|
Inlägg #68: Postat: 2007-08-08 22:12:00
|
CimEfraimsson |
Dom ser killarna som troféer, men framförallt ser dom sig själva som troféer. Dom tror inte på något annat hos sig själva än sitt utseende, och däri ligger hela problemet. Kanske bidrog detta till det första fallet, har blivit informerad av nära vänner till killarna att 19-åringen är en i dessa kretsar så kallad "starfucker".
|
|
Inlägg #69: Postat: 2007-08-08 22:14:00
|
CimEfraimsson |
Skillnaden mellan dig och mig är att för dig gör detta faktum henne till en alldeles för självsäker tjej, en tjej som inte vet hur ansvar stavas och villigt anmäler killar för våldtäkt när dom inte gjort något fel. Medan det i mina ögon gör henne till en fruktansvärt osäker tjej, ett trasigt barn som manipulativa killar ser igenom som en spegel och utnyttjar efter eget behag. Därför är jag helt övertygad om att det var en våldtäkt, att killarna förstod NEJ men fortsatte ändå.
|
|
Inlägg #70: Postat: 2007-08-08 22:16:00
|
CimEfraimsson |
"Men hon verkar ha förstått att han var en Stureplansprofil och det borde ha fått vem som helst med lite självbevarelsedrift att inte följa med honom hem redan första kvällen". Enligt tjejens utsago släpade killen hem henne. Hon följde absolut inte med frivilligt, var inte vid tillstånd att förstå vad som hände. Det här är vad jag uppfattat av det andra fallet.
|
|
Inlägg #71: Postat: 2007-08-08 22:35:00
|
Sunny |
64 Offer eller ej är svårt att avgöra.Många osäkra icke-sedda tjejer försöker kompensera detta med att bli sedd av de coolaste killarna.Det finns motsatsen oxå: Osäkra killar som spelar säkra utåt som vill få status av att synas med de häftigaste tjejerna.Spelet kring Stureplan har många bottnar. Men i det senaste fallet så var inte det gänget inblandat. De mötte den tjejen på en vanlig söderkrog.
När de tog in henne i bilen brukade de väld: hon var inte i stånd att gå frivilligt.
|
|
Inlägg #72: Postat: 2007-08-08 22:43:00
|
Sunny |
Hur kunde vakterna på Patricia se hur illa hon var utsatt o inte ingrep. Jag vet att just där skiter vakterna i det mesta.
Jag har tittat noga på fotona på killarna; de ser inte annolunda ut än prinsessans Daniel.
John har dessutom ett väldigt gediget förflutet på Sigtunaskolan.
Alla som är någon sänder ju sina kids dit.I deras yttre ser jag ingeting som skulle skrämt mig eller mina döttrar. Stureplan skulle ju ingen här platsa på men den senaste tjejen mötte dem alltså på en svenne krog.
|
|
Inlägg #73: Postat: 2007-08-09 09:02:00
|
Biff |
Cim. Uppfattningen att dessa tjejer egentligen är osäkra har ingenting med insatthet i Stureplansvärlden att göra. Det är bara det vanliga patriarkala synsättet, att ingenting är kvinnors fel eftersom de är som omyndiga och inte ansvarar för sitt beteende. Man kan ju på samma sätt säga att 21-åringen är osäker och att våldtäkten inte var hans fel, för bara en osäker kille finner något värde i att ligga med främmande tjejer. Men det gör inte hans handling mindre klandervärd.
|
|
Inlägg #74: Postat: 2007-08-09 09:02:00
|
Biff |
Att se sig själv som en trofé är ju som själva sinnebilden av gott självförtroende. En kille som såg sig som en trofé skulle uppfattas som mallig. Möjligt att dessa tjejer tycker att utseende är det enda de har att komma med, men det innebär inte att deras självförtroende är dåligt utan bara att de är ytliga.
|
|
Inlägg #75: Postat: 2007-08-09 09:02:00
|
Biff |
Egentligen ville jag dock inte komma in på en diskussion om självsäkerhet, för dålig självkänsla gör en ändå inte ansvarsfri. Jag tror inte att hon falskanmäler utan jag säger bara att hennes lidande är självförvållat.
|
|
Inlägg #76: Postat: 2007-08-09 09:09:00
|
CimEfraimsson |
Du jämförde precis en våldtäkt med att bli bjuden på champagne. Bara för att ge dig någon form av insikt i det du skriver.
|
|
Inlägg #77: Postat: 2007-08-09 09:11:00
|
CimEfraimsson |
74 - Tjejer OCH killar som ser sig som troféer uppfattas som malliga. Dom är malliga. Måste ni alltid göra precis allting till en fråga om kön, dåligt självförtroende är dåligt självförtroende. Om en tjej, eller en kille för den delen, tycker att utseende är det enda dom har att komma med - Så JO, Biff, snälla du, det innebär garanterat att deras självförtroende är dåligt.
|
|
Inlägg #78: Postat: 2007-08-09 09:13:00
|
CimEfraimsson |
75 - Så det du säger här är att hon förtjänar en våldtäkt för att hon låter sig bli bjuden på en shot av killen på Patricia. Om inte förtjänar, så är det i varje fall, enligt dig, helt och hållet hennes eget fel att hon blir våldtagen. Och du pratar om att stå fri från ansvar; det här är ju för fan absurt.
|
|
Inlägg #79: Postat: 2007-08-09 10:55:00
|
Biff |
Cim. Jag jämför inte våldtäkter med att bli bjuden på Champagne utan försöker bara poängtera sambandet mellan viljan att hänga med Stureplansprofiler och att senare bli våldtagen av dem. Tjejer som inte känner något behov av att dricka Champagne tillsammans med Stureplansprofiler blir nämligen sällan våldtagna av sådana killar. Jag säger inte att hon förtjänar att bli våldtagen, utan bara att hon inte hade blivit våldtagen om hon inte låtit sig bli bjuden på en shot på Patricia.
|
|
Inlägg #80: Postat: 2007-08-09 10:55:00
|
Biff |
Personer som tycker att utseendet är det enda de har att komma med har mycket bättre självförtroende än personer som inte tycker att de har något alls att komma med, vilket är en uppfattning som folk i allmänhet verkar ha.
|
|